Четвърти ден остава пълна мистерия безследното изчезване на пътническия самолет на малайзийските авиолинии с 239 пасажери. Въпреки усилията на 34 самолета, 40 кораба и екипите за търсене от 10 държави разследващите не са открили никакви следи от изпарилия се малайзийски “Боинг” 777.
“За съжаление, дами и господа, не сме открили никаква частица или предмет от самолета, да не говорим за самия него”, каза пред репортери Азхарудин Абдул Рахман, шеф на малайзийското гражданско въздухоплаване.
Най-малко двама души на борда са пътували с откраднати паспорти от италианец и австриец.
На въпрос може ли самолетът да е бил отвлечен, шефът на малайзийските авиолинии Рахман заяви: “Разглеждаме всяка възможност, всеки аспект. Претърсваме всеки сантиметър на морето”. Властите, разследващи изчезването на авиолайнера, са се фокусирали върху версията за разпадане на машината по време на полета.
Билетите, свързани с откраднатите паспорти, са купени от иранец, предаде Си Ен Ен.
“Все още е прекалено рано да се спекулира за някаква връзка между тези откраднати паспорти и липсващия самолет, но е силно тревожно, че пътник може да се качи на международен полет, използвайки откраднат паспорт, присъстващ в базата данни на Интерпол”, каза шефът на Интерпол Роналд Ноубъл.
Властите са успели да идентифицират единия от двамата мъже, качили се на борда на липсващия самолет с крадени документи. Мъжът не е малайзиец. Бил е идентифициран чрез записи от охранителните камери на летището.
“Това е всичко, което можем да разкрием. Все още установяваме дали двамата са влезли в страната легално, или нелегално”, обясниха властите. Разкритието за фалшивите паспорти на двама от пасажерите даде основание за версията “тероризъм”, но властите предупредиха, че все още е твърде рано да се правят изводи.
Едно от възможните обяснения за използването на крадените паспорти е нелегалната имиграция. Известно е, че пазарът на крадени документи в Югоизточна Азия процъфтява именно заради това.
Малайзийските власти отрекоха твърденията, че една от вратите на самолета, както и опашката му, са били открити. Единствената следа, която имаше досега - разлив на гориво, също се оказа фалшива.
Петима пътници са се спасили, като не са се качили на самолета, стана ясно вчера.
Авариен сигнал не е засечен от търсещите самолета кораби и летателни апарати. Семействата на пасажерите са предупредени да се подготвят за най-лошото. “Самолет да изчезне просто ей така... ние сме толкова озадачени, както и вие”, каза Рахман.
“Боинг 777” изчезна загадъчно в събота сутринта при полет от Куала Лумпур за Пекин.
Оттогава екипи от Виетнам, Китай, Сингапур, Индонезия, САЩ, Тайланд, Австралия, Филипините и Нова Зеландия работят с Малайзия в претърсването на Тайландския залив, част от Южнокитайско море, което се намира между няколко страни. Сега фокусът е изместен към Андаманско море, близо до границата на Тайланд, след като данни от радара на самолета показват, че той може да е обърнал, за да се върне в Куала Лумпур. Но пилотът не е подал сигнал.
154 от пътниците са от Китай или Тайван. Самолетът е превозвал 38 малайзийци, петима индийци и трима американци.
Изключват грешка на пилота, имал симулатор на “777” вкъщи
Пилотът на безследно изчезналия боинг - Захарие Ахмад Шах, е бил напълно отдаден на работата си и своя самолет, разкриха негови колеги. В дома си в предградие на столицата Куала Лумпур той изработил собствен симулатор, идентичен с “Боинг- 777”.
“Най-добрият авиационен техник. Можеш да го попиташ всичко и той ще ти помогне. Такъв е той”, каза пилот, работил с него преди време. Изчезналият пилот има 30 г. стаж и 18 хиляди летателни часа на различни машини. Захарие е знаел абсолютно всичко за “Боинг-777”. Личният му симулатор бил оборудван с 3 компютъра и много панели, пресъздаващи реалната работна обстановка. Именно това е причината от авиокомпанията да изключват напълно грешка от негова страна. “Нещо изключително трябва да се случи на Захарие и неговия самолет, за да изчезнат”, твърдят колегите му. Той е бил награден от Министерството на авиацията в Малайзия със сертификат, който му давал правото да извършва симулации с млади пилоти, за да ги подготвя за работата им.