За драматично пропадане на 4-годишно дете между перона и влака на една от станциите в столичното метро са сигнализирали родители в редакцията на БНТ 1. Ръководството на подземната железница предприема спешни мерки заради инцидента, който оказва се не е единствен.
След сигнала на “ По света и у нас ” от Метрополитена се ангажираха да изградят специална лайсна, която да намали процепа между перона и мотрисата.
Днес всичко на станция “Жулио Кюри” в столичното метро изглежда спокойно.
Влакът е спрял и Катя се качва заедно с двете си деца. Момченцето е в детска количка, а по-голямото момиченце се държи за нея, когато изведнъж изчезва от погледа на майка си.
Екатерина Пенева – майка на Ева : Стъпвайки на мотрисата, мисля, че се е подхлъзнала или нещо такова, защото кракът й попада навътре и аз докато качвам количката щрак, щрак – тя постепенно падна цялата в разстоянието между перона и мотрисата.
На помощ се притичат пътници. Виковете им подават сигнал на машиниста да не тръгва. Катя избутва количката с малкия си син във вагона и тръгва да спасява дъщеря си.
Екатерина Пенева – майка на Ева: Детето за щастие беше адекватно, успя да стане. Наведох се, подадох ръце и я изтеглих от дупката. Благодаря се на Бога, отървахме се само с синини и уплаха.
Съпругът на Катя е архитект и в последствие отива на мястото на инцидента. Първоначално не може да повярва как дете може да падне в процеп, който възрастен преодолява само с една крачка.
Александър Пенев – архитект: Самата спирка е проектирана в завой, в радиус и реално това, което дава възможност, е влакът да се приближи до голяма степен на средната врата, а първа и последна врата остават по-отдалечени.
От Метрополитен обясниха, че спирката е изпълнена съгласно всички технически изисквания. Но са готови да внесат корекции, за да няма подобни инциденти с други деца.
Иво Димитров – началник служба: След направения анализ се взе решение скоростта на влака да се намали и влакът да влиза с по-ниска скорост и при направените изчисления съвсем спокойно може с 40 мм целият перон да бъде удължен със специален винкел, така че да се обере всеки един милиметър, за да може това да се предотврати до колкото е възможно в бъдеще.
Луфтът обаче не може да бъде обран максимално, защото иначе влакът може да се заклини на места в дъгата на спирката.
На една от метростанциите вече е поставена такава ограничителна лайсна от 40 мм от подсилен винкел. Причината отново е падане на дете.
Въпросният инцидент е доста по-стар, случва се преди 4 години. Също има щастлива развръзка заради бързата реакция този път на паникьосан баща. Сега от ръководството на метрото призовават родителите за повишено внимание при качване и слизане. А родителите молят за предупредителни табели на спирките, които се намират в завой.
Екатерина Пенева – майка на Ева: Единственото ми желание е подобен инцидент да не се повтаря, защото при нас имаше благополучен край, но не мога да бъда сигурна за другите.