Как да си изберете годеница според Камасутра?

вход през zajenata.bg
За Жената
Любов
Връзки
Как да си изберете годеница според Камасутра?
6245
Източник: 24 часа
Снимков материал: pixabay.com
Как да си изберете годеница според Камасутра?

Учението на Камасутра не предлага единствено система от техники, любовни пози или методи за извличане на максимална наслада, а също многобройни съвети за уменията, които любовниците трябва да проявят в акта на сливане; как кожата да заухае; как да премахнем лошия дъх и нежеланите косми; как жената да спечели и задържи любовта на мъжа, кога какви билки и мазила да използва, за да постигне максимален ефект и др. Невероятно е колко актуално звучат текстовете от „Камасутра”, за която се предполага, че е написана около III-IV век.
Предлагаме ви откъс от книгата, в който има ценни съвети как мъжа да подбере най-подходящата девойка, както и как да я ухажва и спечели.

ТРЕТИ РАЗДЕЛ
За общуването с девойки
ПЪРВА ГЛАВА
23.

НАСТАВЛЕНИЯ ЗА ИЗБОР НА ГОДЕНИЦА

Когато се жени за девойка от същата каста, неомъжвана преди и получена според предписанията, мъжът ще добие дхарма и артха, ще добие потомство, почит, множество приятели, ще познае безпределна страст.
За да бъде така, да насочи вниманието си към девойка от благороден род с живи родители, поне с три години по-малка от него.
Тя трябва да е от достойно, заможно, заобиколено с приятели семейство, обичано от близките, с множество близки; с големи родове от страна и на майката, и на бащата; да е хубава, добра по характер и с белези за късмет по тялото; с красива коса и здрави зъби, нокти, уши, очи и гърди, не прекалено големи или прекалено малки, със здраво тяло. Вземе ли си мъжът такава жена, може да се смята, че е постигнал целта си и близките му няма да го упрекнат за избора.
Но непременно ще го упрекнат, както учи Гхотакамукха, ако си вземе жена, която вече е била с други и не е девойка.
При избора мъжът ще получи помощ от бащата, майката, роднините, приятелите от двете страни, които държат на думата си. Тяхна работа е да разгласят очевидните и скритите недостатъци на другите кандидати и да обяснят достойнствата на кандидата, произтичащи от рода му, да изтъкнат мъжките му достойнства, особено ония, които са приятни за майката на девойката. Хубаво е някой от приятелите да се направи на гадател и да подкрепи избора с тълкуване на полета на птиците и благоприятни телесни признаци, както и с влизането на слънцето в съответния дом от зодиака. Други пък подклаждат ревност у майката на девойката, подмятайки, че по техния приятел въздиша девойка от по-висок род.
Девойката се избира и се омъжва, когато съдбата, знаците, предзнаменованията и думите са благоприятни, защото, както учи Гхотакамукха, времето за женитба не се определя произволно.
Например мъжът трябва да избегне девойка, която при сватосването спи, плаче или тича извън дома, както и обещаната на друг.
Добре е да се избягват също следните видове девойки:
– потайните;
– с неблагозвучно име;
– с голям нос;
– с широки обърнати ноздри;
– с мъжко телосложение;
– гърбавите;
– с криви бедра;
– с изпъкнало чело;
– с гола глава;
– изглеждащите нечисти;
– омърсените от друг;
– имащите отоци по тялото;
– изживелите пубертета (Според древноиндийския закон жените трябвало да се омъжват, преди да са се появили признаците за полова зрялост. След това девойката се смятала за презряла и близките й носели вина, че не са я сватосали.);
– станалите приятели;
– по-малките сестри;
– варшакари (Жена, на която постоянно й се потят дланите и стъпалата.)

Освен това е хубаво да се избягват девойки, наречени на някоя от двайсет и седемте звезди, или с име на дърво, на река, с име, завършващо на “р” или “л”.
Ала някои твърдят, че благополучие носи женитба с девойка, запленила сърцето и очите на мъжа, и друга той да не търси.
Дойде ли време да омъжат девойката, родителите й започват да я кипрят и да я излагат пред очите на повече хора. Всеки следобед я пускат пременена да играе с приятелки, да ходи на жертвени обреди, сватби и други хорски сборища, все едно е стока.
С почетни дарове и любезни приветствия посрещат приятните на вид сватовници, съпроводени, както подобава, от техни близки, и под някакъв предлог им показват нагиздената девойка. После чакат благоприятния ден, подсказан от предзнаменованията.
И ако дойдат да искат девойката по-рано, родителите й ще поканят дошлите да се изкъпят и прочие с думите: “Всяко нещо с времето му.” И женитбата ще стане според местните обичаи, а иначе може да бъде четири вида: брахма, праджапати, арша и дайва (Това са първите четири от осемте предвидени в законодателството форми на брака, които подхождат на брахманите. При първия обред брахманът баща (Брахман – върховен бог отец) сам връчва дъщеря си със зестрата на избрания от него жених; дайва (божествен) – когато на това отгоре годеникът е жрец и сам изпълнява обреда; арша или риши (по имената на легендарни мъдреци, автори на ведическите химни) – когато при сватосването годеникът дава за невестата бик и крава или два чифта добитък; праджапати (владетел на сътвореното, баща на боговете) – когато при церемонията бащата произнася думите: “Изпълнявайте двамата дхарма.” Другите начини на бракосъчетаване се смятали за по-малко достойни, подходящи най-вече за по-долните касти: асура (демони полубогове) – когато младоженецът дава за булката откуп, какъвто може; гандхарва (разред низши божества, небесни музиканти) – когато юношата и девойката встъпват в брак по собствено желание, без да искат съгласието на родителите; ракшаса (зли духове, преследващи хората нощем) – когато мъжът насила отвлече девойката от дома й; пайшача (вид зли демони) – когато мъжът тайно обладае девойката, възползвайки се от сън или опиянение.)
Така се избира невяста.

24. ЗА ВИДОВЕТЕ СРОДЯВАНЕ

Тук има няколко стиха:

Обществени занимания, като допълване на стихове, които друг е започнал, сватби и съвместни гадания, не бива да се правят с низшестоящи или с вишестоящи, а само с равни.
Когато след женитбата мъжът е като слуга на жена си и на близките й, това е високо за него родство и разумните люде го избягват.
Обратно, сродяване, при което мъжът и близките му господстват над неговата съпруга, е низко родство и също се порицава от умните люде.
Но когато мъжът и жената си доставят взаимна наслада, а близките от двете страни се почитат, това е истинско сродяване.
Встъпи ли във високо родство, мъжът свежда глава пред роднините, но не бива да влиза и в низко сродяване, което всички порицават.

ВТОРА ГЛАВА
25. ПРОБУЖДАНЕ НА ДОВЕРИЕ У ДЕВОЙКАТА

Първите три нощи новобрачните спят на пода в целомъдрие и се въздържат от солена и сладка храна. После седем дни подред се къпят, развличат се с музика и пеене, гиздят се, хранят се заедно, изказват почитания на близките си, както и на онези, които са дошли на женитбата им. Това важи за всички касти.
В нощта след десетия ден, когато останат насаме, мъжът пристъпва към девойката с нежни думи и я предразполага.
Според някои добре би било след това три дни подред той да не й говори, за да има време тя да свикне, ала следовниците на Бабхравя учат, че ако стане това, ако мълчи като пън, тя ще започне да го презира и ще се отнася към него като към евнух.
Затова нека той пробужда доверието й и все повече се доближава до нея, но на първо време без да посяга на целомъдрието й – така учи Ватсаяна. И като се доближава, нека нищо не върши насила.
Жената е нежна и изисква нежни обноски, а когато мъжът подходи грубо, без тя да се е изпълнила с достатъчно доверие към него, изведнъж може да я завладее ненавист към любовното сливане и дори към мъжете изобщо.
Затова мъжът трябва според нейната нагласа да се доближава до девойката, печелейки доверието й с последователни стъпки, които предварително е подготвил.
Първата прегръдка трябва да бъде, както тя обича, и да не трае дълго.
Отначало ще я прегръща над кръста, където е по-податлива. Ако девойката е по-зряла и познава по-отдавна мъжа, може да бъде прегърната на запален светилник, но ако е непозната или недорасла – само на тъмно.
Щом приеме тя обятията му, той й подава уста в уста бетел, а ако го отблъсне, с всякакви нежни заклинания, уговорки и падане на колене ще я застави да го приеме. И срамежливата, и силно разгневената жена ще отстъпят, когато мъжът коленичи пред нозете им – това се знае от всички.
И докато поема тя бетела, той ласкаво я целува, като внимава да не се чуе звук.
След това я разговаря, пита я за неща, които не знае или уж не знае, а тя има възможност да му отговори с малко думи. И ако тя мълчи, той отново и отново я пита, без да показва припряност или раздразнение.
И нека не се обезсърчава от продължаващото й мълчание, защото, както учи Гхотакамукха, девойките добре чуват всяка дума, която произнесе пред тях мъжът, дори когато сами не проговарят.
Питат ли я настойчиво, тя може просто да кимне, обаче ако я хокат, няма дори да трепне. В отговор на въпросите “Желаеш ли ме?”, “Харесвам ли ти?” задълго остава безмълвна, преди едва доловимо да кимне, но ако се почувства притисната, може и да отговори отрицателно.
В случай че двамата се познават отпреди, мъжът може да привлече за посредничка приятелка, която се ползва с доверието и на двете страни, и да разговаря чрез нея. Тогава девойката се усмихва със сведено лице и когато приятелката се разприказва много, протестира и възразява. А приятелката на шега предава думи, които девойката не е изрекла.
Девойката отрича и протестира “Не, не съм казала това!”, но се и поусмихва и от време на време изкосо поглежда мъжа. Така се завързва разговор.
Когато почувства мъжа по-близък, тя по негова молба ще му поднесе бетел, благоуханни масти за втриване, венец, а може и да прикрепи тези дарове за връхната му дреха.
Докато го прави, той драсва леко с нокът зърната на младите й гърди и когато тя го отблъсне, й казва: “Няма повече, ако ме прегърнеш.”
След като я склони така, той посяга, докато се прегръщат, към корема й с ръка и веднага я дърпа, но после опитва отново.
Постепенно успява да примъкне девойката на коленете си и ласките му стават по-настойчиви, а когато тя се противи, я заплашва: “Ще оставя следи от зъби на долната ти устна и белези от нокти върху гърдите ти, а същото ще направя и на моето тяло и ще кажа на приятелките ти, че ти си ги направила. Какво ще им обясниш?” Така, плашейки я като дете, той я притегля все по-плътно.
През втората и третата нощ доверието й до голяма степен е завоювано и той гали цялото й тяло с ръка, целува я навред. Галейки енергично бедрата й, постепенно ще премине и към основата им. Ако тя се опита да му попречи, той пита “Какво лошо има?” и продължава.
Не след дълго под разни предлози ще докосне съкровените й места, ще развърже препаската, ще разхлаби дрехата на кръста, ще я свали накрая, без да спира час по час да гали основата на разголените й бедра.
Всякакви предлози може да използва, но не бива да нарушава обета и без време да насилва нещата. Преди това трябва да я научи на шейсет и четирите изкуства, да я увери в любовта си, да й разкаже как се е надявал, докато я е гледал. Нека също й обещае да бъде внимателен с нея, да разпръсне страха й от съпернички и най-сетне, след като съвсем премахне срама й, може да започне да я ощастливява, без да я стряска.
Така се създава предразположение у девойката.
Има и стихове:

Следвайки влеченията на девойката, мъжът изкусно я подготвя, притегля я и печели доверието й.
Не бива изцяло да следва волята й, не бива и грубо да върви срещу нея, а да следва среден път.
Който умее да предразположи девойката, да спечели любовта й, без да накърнява достойнството й, ще бъде обичан от жените.
Но който насили девойка, решавайки, че е прекалено свенлива, става скот в очите й, неразбиращ женската душа.
Девойка, набързо завоювана от мъж, който не познава девичето сърце, става нервна, притеснена и обезсърчена, ненавижда онзи, който е злоупотребил с нея.
Когато любовта й остава неразбрана и безответна, тя пада духом и намразва или всички мъже, или само своя собствен и тича при друг.

Из „Камасутра” 

Редактор: Петя Иванова
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft