По-здрави
20629
Източник: 24 часа
Какво да ядем, за да не хванем рак

Светът преживява ракова епидемия , която по обхват прилича на епидемиите от чума през Средновековието. Но за разлика от тях тази не затихва.
Напротив, болестта е във възход от 1940 г.

насам. Например ракът, от който Анжелина Джоли се опази с изрязване на гърдите, се е утроил при жените, родени след Втората световна война в сравнение с родените преди нея.

Възрастните лекари са слисани. По тяхно време е било изключителна рядкост млад човек да развие рак. Днес от тази болест твърде често умират 30 - 40-годишни, умират и много деца.

Нещо се е сбъркало в живота на хората от 70 г. насам и е довело до експлозията на рака.

Ето какво:

1. В храната ни се е прибавило огромно количество захар.
2. Храната стана изобилна, лесна, бърза и евтина. Но тя се опрости извънредно много и стана еднообразна. В резултат човечеството затлъстя.
3. Земеделието стана промишленост, както и животновъдството. Това промени човешките храни.
4. В околната среда има над 900 канцерогенни синтетични химикали, които преди 1940 г. не са съществували. Ние ги вдишваме или ги поемаме чрез храната.

Вижда се, че както раковите заболявания, така и предпазването от тях в много голяма степен зависят от това какво ядем.
Едни храни стимулират развитието на тумори, други го блокират.

Вижте сега, кои са храните, изключително полезни за превенцията на повечето видове рак и защо това е така:

Трябва да се приемат дневно от 5 до 9 порции плодове и зеленчуци, особено следните:

Броколи:
Всички кръстовидни зеленчуци като броколи, карфиол и зеле, имат противоракови свойства , но броколито е единственият от тях, който съдържа толкова голямо количество сулфорафан - особено ефикасно вещество за увеличаване на защитните ензими в организма и унищожаването на химикалите, които предизвикват рак. При последните опити с мишки в университета в Мичиган беше открито, че сулфорафанът атакува раковите стволови клетки, които допринасят за нарастването на туморите.

Броколи помага срещу: рак на гърдата , на белия и на черния дроб , на простатата, кожата, стомаха и на пикочния мехур.

Съвет: Учените препоръчват консумирането на колкото може повече броколи. Добавяйте този зеленчук където можете - в салатите, омлетите, върху пицата.

Горски плодове :
Всички горски плодове са богати на фито-хранителни вещества. Според учени от Охайо в къпините има висока концентрация на фито-химикалите, наречени антоцианини, които забавят развитието на предраковите клетки и не допускат образуването на нови кръвоносни съдове, които подхранват злокачествени тумори.

Горските плодове помагат срещу: рак на дебелото черво , езофагуса, на устата и кожата.

Съвет: Приемането на половин чаша горски плодове дневно укрепва здравето.

Домати :
Този плод е най-добрият източник на ликопен – картеноидът, който придава на доматите червен цвят. Установено е, че ликопенът спира растежа на раковите клетки в ендометриума. Всяка година от рак на ендометриума умират 8000 души.

Доматите помагат срещу: рак на стомаха , червата, белия дроб и на простатата.

Съвет: Най-голяма е ползата от сготвените домати, защото топлинната обработка увеличава количеството на ликопен, което може да се поеме от организма.

Орехи :
Учени от Западна Вирджиния са открили, че фитостеролите в орехите (холестероло-подобни молекули в растенията) блокират рецепторите на естрогена в раковите клетки на гърдата и забавят развитието им.

Орехите помагат срещу: рак на гърдата и на простатата .

Съвет: Най-полезно е да се ядат по 30 грама орехови ядки на ден.

Чесън :
Установено е, че фито-химикалите в чесъна спират образуването на нитросамини, карциногени, които се образуват в стомаха и понякога в червата от приемането на нитратите в храната. Учени от Айова са установили, че жените, които приемат най-много чесън, са с 50% по-малко застрашени от рак на дебелото черво от тези, които приемат най-малко количество.

Чесънът помага срещу: рак на гърдата , дебелото черво, езофагуса и на стомаха.

Съвет: Накълцайте една смачкана скилидка чесън (при смачкването се отделят полезни ензими) и я добавете към богатия на ликопен доматен сос в края на приготвянето му.

Боб :
Проучване на университета в Мичиган откри, че черният и тъмносиният боб значително намаляват броя на заболяванията от рак на дебелото черво и на гърдата при мишки. Това се дължи отчасти и на факта, че при приемането на много зеленчуци се увеличават стойностите на мастна киселина, която в големи концентрации предпазва от развитието на раковите заболявания.

Бобът помага срещу: рак на гърдата и на дебелото черво .

Съвет: Няколко пъти в седмицата добавяйте към другите зеленчуци и салати по половин чаша боб.