В разгара на лятото инспектори от комисията за защита на потребителите са на поход срещу нарушители по Черноморието. Класацията по оплаквания от туристи водят по-малките курорти на юг от Бургас .
Противно на очакванията, не Слънчев бряг и съседните курорти, където има и най-много туристи, са местата с най-много оплаквания, а по-малките морски градчета, като Китен, Приморско и Созопол , съобщава bTV.
Причината може да е в това, че на юг ходят предимно туристи, които сами организират почивката си и съответно си търсят правата на място, например в летните приемни на комисията за защита на потребителите.
Бум на оплаквания се очаква в края на август, когато свършва и отпускарският сезон. Те обаче рядко водят до положителен резултат за туристите,
"Лоша хигиена в стаите, мръсен под в ресторанта и падащи плочки в банята" - това са написали в последния, получен от комисията сигнал, хора, почивали в хотел в Слънчев бряг. Базата се рекламира като четири звезди, а работи на практика като детски лагер.
„Храната е зле. Дават ни несварени картофи, много малко месо и персоналът не е любезен. „Идвали сме тук преди 4 години, когато още не беше детски лагер и сега изпаднахме в шок", споделя преживяното Ростислав Добуш – турист от Украйна.
Инспекторите отчитат, че нарушенията в ресторантите са намалели. „Липса на цени или грамажи в менютата също не е толкова често срещано, но не мога да кажа, че напълно е изчезнало", добави Николай Стойков – председател на КЗП – Бургас.
Девет ресторанта по морето на юг ще бъдат затворени, заради значително по-ниско качество на услугата, която са предлага.