Комисията за защита на потребителите забрани на Теленор да подвежда възрастни хора

вход през zajenata.bg
За Жената
Любопитно
Комисията за защита на потребителите забрани на Теленор да подвежда възрастни хора
8144
Източник: dnevnik.bg
Снимков материал: pixabay.com
Комисията за защита на потребителите забрани на Теленор да подвежда възрастни хора

Комисията за защита на потребителите забрани на " Теленор България " ЕАД  (доскоро "Глобул" - бел .ред.) да подвежда възрастните хора да подписват нови срочни договори за нови продукти, без те да разбират, че правят това, какви услуги ще им се предоставят по тези договори и колко ще плащат за тях.

В комисията са постъпили множество жалби на потребители във връзка с този проблем срещу " Глобул ", съобщават от ведомството.

От жалбите и от събраните по време на проверките доказателства става ясно, че не само липсва разбиране от страна на търговеца за хората от т.нар. трета възраст като самостоятелна, уязвима група поради тяхната възраст, доверчивост и евентуални здравословни проблеми, а нещо повече – умишлено се използва тяхната уязвимост.

От комисията установили още, че не се вземат предвид и реалности като ограничените доходи и свитото потребление на тази група потребители.

Когато възрастните потребители посетят офисите на телекома да заплатят месечните си такси, консултантите успяват да ги уговорят за промени при предоставянето на услугите, като ги уверяват, че това ще доведе до намаляване на таксите им. Едва при получаването на месечните сметки потребителите разбират, че са обвързани с нови срочни договори, често при по-неизгодни за тях условия.

Тази практика се реализира чрез редица некоректни и съзнателни действия от страна на търговеца. Договорната информация, която изисква повече време за прочитане и разбиране поради своя характер и обем (най-често надхвърлящ 30 страници с дребен шрифт), се предоставя по сложен и труден за възприемане начин, посочват от комисията. Установило се, че възрастните хора подписват договорите "на доверие".

Оказва се, че те действително са удостоверили волята си с положен подпис, но е трудно да се докаже какъв точно разговор е проведен и с какъв стимул са били подведени, подтикнати или заблудени.

От данните на комисията се разбира, че тази практика не е единствен случай на търговеца, при който възрастен потребител подписва няколко договора в един ден, без да му е предоставена възможност да се запознае подробно и оцени условията по тях.

"Очевиден е компромисът с етичните принципи, тъй като търговецът е наясно, че договорът може да бъде разтрогнат само по съдебен ред и разчита на доверчивостта на възрастните хора, на това че са изпълнителни и не разполагат със средства за водене на съдебни дела", посочват от комисията.

Оттам напомнят, че договори, които са сключени в условията на нелоялна практика, могат да се развалят и не по съдебен ред. Такава възможност дават промените в Закона за защита на потребителите от юли миналата година.

Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft