Красимир Вълчев подробно обясни-При кои ученици ще има удължаване на учебната година и кои дейности ще се извършват в клас

вход през zajenata.bg
За Жената
Красимир Вълчев подробно обясни-При кои ученици ще има удължаване на учебната година и кои дейности ще се извършват в клас
8630
Снимков материал: pixabay.com
Красимир Вълчев подробно обясни-При кои ученици ще има удължаване на учебната година и кои дейности ще се извършват в клас

Учебната година едва ли ще бъде удължена. Засега това е сигурно само за учениците от 1-и до 6-и клас - удължена е с 2 седмици.

Има и някои училища с концентрация на малцинствени групи, които в момента се занимават с проектни дейности и ще компенсират през юни. Иначе няма да има грипни ваканции и екскурзии и от времето за тях също ще може да се спести, коментира образователният министър Красимир Вълчев пред bTV.

Просветният министър обясни, че НВО след 10. клас е възможност да се оцени електронното обучение и тази година ще се проведе
btvnovinite.bg

Ако заболеваемостта от COVID-19 у нас намалее, ще се премине към вариант с редуване присъствено и онлайн обучение. Това каза в „Тази сутрин“ просветният министър Красимир Вълчев и добави, че при спад се планира изпитите и практиките за големите ученици да бъдат в клас. 

„Ще разрешим някои дейности при 5. – 12. клас, които не могат да се отложат и не могат да се проведат в електронна среда, като някои изпити и практики“, каза Вълчев и уточни, че за момента е сигурно, че по-големите ученици ще останат вкъщи до 12 януари, а след анализ на данните за новия щам на коронавируса, ще се вземе решение как да се действа след тази дата.  

При връщането им в клас, децата от 5. до 12. задължително ще трябва да са с маски, за по-малките все още текат дебати и за тях решението ще се взима персонално от директорите на училища. 

По думите му Националното външно оценяване за 10. клас е възможност да се оцени електронното обучение. „Миналата година то не отпадна заради обучението е електронна среда, а защото искахме да минимизираме необходимостта от връщането в училище. Надяваме се, че през пролетта ситуацията ще бъде по-добра заради ваксините“, каза още той и добави, че не се планира тази година изпитът да отпадне. 

Заради липса на устройства 3% или 18 хил. от българските ученици не са обхванати от електронното обучение. Вълчев обясни, че от МОН са осигурили 32 хил. устройства през настоящата учебна година и продължават да доставят техника. „Изградихме облачна инфраструктура, която ще ни върши работа и след епидемията – всеки един ученик ще има профил, в който ще бъде цялото му учене“, коментира министърът.  

В училищния двор учениците и учителите ще могат да са без тях, когато няма взаимодействие с друга паралелка

Относно удължаването на учебната година през лятото, Вълчев уточни, че високите температури през юли и август изключват подобна възможност. Той допълни, че се обсъжда вариант следващата учебна година да започне от 1 септември. 

Статистиката показва, че 66 преподаватели са загубили битката с COVID-19. По думите на просветния министър всеки осемдесети жител на страната е учител, а броят на починалите преподаватели е пропорционален на общи брой жертви на заразата. 

Относно ваксинирането на педагозите, Вълчев заяви, че се правят предварителни проучвания за нагласите на учителите, но все още не е започнало изготвянето на списъци. „Имаме 20%, които категорично са заявили, че ще се ваксинират, под 15% са заявили категорично, че няма да го направят и една голяма група казва, че ще изчака“, каза министърът и добави, че той лично ще се имунизира срещу COVID-19.  

МОН обмисля удължаване на учебната година за учениците от 1. до 6. клас
По думите на просветния министър обучението в електронна среда не е равностойно на присъствената форма

Според него не е било грешка учебната година да започне присъствено, защото в края на лятото епидемичната обстановка в страната го е позволявала. „Не можем да твърдим, че училищата са основният фактор за разпространение на заразата, имаме достатъчно изследвания, публикувани в реномирани издания, които показват, че училищата допринасят, но като цяло, децата не са тази среда, която допринася повече от друга за разпространението“, допълни Вълчев. 

Просветният министър заяви, че малките ученици и децата в градините допринасят по-малко за разпространението на COVID-19, затова правителството е взело решение те да се върнат в клас от 4 януари 2021 г. 

„Трябва да признаем, че електронното обучение не е пълноценна алтернатива, но е по-добрата на никакво обучение. Увеличава различията. При големите много зависи от ангажираността на ученика, а при малките зависи от ангажираността на родителите. Прякото педагогическо взаимодействие е най-доброто“, коментира министърът

Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft