Мнозина се зачудиха защо в спомените на Лили Иванова за Емил Димитров се споменава неколкократно неговата сексуална ориентация, увлечението му по чашката, че чак и за черпене в сладкарница, с което го удостоила певицата. Всъщност в края на дните му примата явно му е простила, защото се грижи за него в болницата, но както личи, не е забравила нанесени обиди.
„Малката" е името, с което вече изгрелите звезди Емил Димитров и Мария Косева наричат подгряващата ги млада певица Лили Иванова , когато ги придружава на турне в Румъния., пише "Всеки ден".
По онова време Радоев проявява мъжки интерес към Лили, а Андреев с пиперливия си език заключава: „Мани го това селянче". Така поне заяви в интервю неотдавна музикантът, на когото ще отделим повече внимание в следващ наш епизод, посветен на мъжете в живота на естрадната примадона. Истината е обаче, че в Румъния толкова харесват Лили, в онзи период имитаторка на италианската звезда Рита Павоне, че не просто я канят да попее там седмици наред самостоятелно, но и издават нейната първа плоча, преди това да се случи в България.
Придобила самочувствие, на последваща изява в странство - този път в Белград, запис за съвместна забавна програма на тамошната и нашата телевизия, певицата сама предложила брак на Емил Димитров. Това поне разказа покойният велик артист на България в документален филм, посветен на живота и творчеството му. Той си спомни, че мотивът й бил, че двамата заедно биха се превърнали във фабрика за пари.
Емил Димитров е обект на завист в онези години, тъй като жъне наистина огромен успех във Франция. Той не само изнася много концерти, не само продава права за своите песни на тамошни и италиански изпълнители, което десетилетия наред му носи пари, не само издава плочи в Париж, но дори става фаворит на Далида. Не е ясно доколко е вярно, че и тя е искала да сключат брак, ала със сигурност приятелството на българина с най-голямата поп звезда на Франция е свидетелство за триумфа му отвъд желязната завеса.
Да, Лили наистина успява да сбъдне частично своята лична френска мечта по времето на брака си с Янчо Таков, когато я пращат на „Златната плоча" в Кан и я включват в концерт в града на светлината. Но истински щастлива е едва в наши дни, когато успя да наеме и наполовина да напълни някога славната, а днес по-скоро архивна зала „Олимпия".
Получила служебен паспорт какъвто имат членовете на правителството и техните семейства като снаха на Пеко Таков - съпруга на сина му Янчо, Лили се скъсва да пътува, докато са семейство. Чили, Рио, Париж и кои ли не прекрасни места се изреждат като своеобразно сватбено пътешествие след пищната венчавка с кумове Иван Славков и Людмила Живкова на 4 февруари 1973 г.
Първото пътешествие - това до Латинска Америка, стартира на 7 февруари - 3 дни след минаването под венчило. В нещо като турагент се превръща Генко Генов - шефът на „Златният Орфей". Дипломат по душа, той бързо навлиза в световния шоубизнес, като пробива в борда на асоциацията на международните песенни фестивали. Където го поканят, той води със себе си българска звезда. И всеки път екипът е в състав Генко, Лили Иванова, съпругът й и неин продуцент Янчо и композиторът Точно Русев.
Според мемоарите на „орфееца" обаче покана за поредния фест - в Токио, получава той като жури и млад изпълнител до 30 години. За песен, която да представя страната ни, е определена „Панаири" на Тончо Русев. Нейна оригинална изпълнителка е Иванова, ала тя е минала 30-те. Под тях в онзи момент е Йорданка Христова.
Панаирите кой да пее „Панаири" обаче тутакси се завихрят. По спомени на Генов Йорданка Христова и Русев в крайна сметка се налага „чорбаджийката" Иванова. Снахата на Политбюро не ще и дума да чуе, че друга може да пее в Страната на изгряващото слънце. „Ако някой ще пее „Панаирите" в Токио, това ще бъда аз", цитира думите на примата Генов.
Така тя заминава за Япония заедно с Генко и Тончо. Понеже по онова време не може да се отиде на фестивал, а да не се донесе награда, „орфеецът", както всеки път, след тежки преговори с организаторите успява да уреди приз, както сам твърди в мемоарите си.
Изглежда, сякаш добрият край оправя всичко, ала не е така. Йорданка не забравя несправедливостта, Лили също не питае баш най-нежни чувства, както личи по нейната книга, където вечната й съперница е характеризирана като „дебела певица". Според някои анализатори може би двете си уреждат взаимно помпаща пиара и феновете им вражда в стил Алла Пугачова - София Ротару - примите на съветската естрада.
Между другото, преди 10 години, когато изнесе последния си концерт в София до момента, Алла повика при себе си на сцената Емил Димитров, а не Лили Иванова. Мнозина приеха този жест като знак, че тя не е забравила една история с преоценено кожухче, донесено от България, а други са на мнение, че „Жената, която пее" просто е твърде голяма актриса, за да не поднесе сценична интрига на публиката.