Мтел намери нов начин да цака клиентите си. Този път измамата е свързана с такса включване при спрян телефон.
Това, което жертвата не разбира в момента на плащането на сметката си и въпросната сума за включване, е, че лимитът му се увеличава автоматично с толкова, колкото той е дал за пускането на телефона. Ако например има лимит от 10 лв. разговори над безплатните минути по избрания от него тарифен план и плати 5 лв. само за едно пускане на телефона, лимитът тутакси става 15 лв.
За тази немаловажна подробност в офисите на оператора мълчат като риби. Ако човек не се усети следващия месец и повтори грешката си от предходния - да изговори минутите от лимита и пак му спрат телефона, ще плати още 5 лв. и, без да иска, още повече ще „влезе вътре“. Така лимитът може да стигне и до 100 лв., а месечната му сума да набъбне многократно.
Направена проверка установила, че сумата от 0.50 лв. и нагоре за пускане на телефона се води гаранционна сума, за която се издава отделен фискален бон. Гаранция за какво обаче плаща потребителят от офисите на оператора не могат да обяснят. Повечето хора няма как да знаят за тези измами, защото никой не им казва как стоят нещата. Затова трябва да се говори за тези неща, нека хората са наясно с тези измами, казват опарени клиенти.