Представете си, хората прекарват в чакане на опашки до един час на ден. Очевидно е, че на учените това не им харесва, и те измислиха няколко трика, които ще ви помогнат да сведете до минимум времето на безцелно стоене на опашката в супермаркета .
1. Изберете клиент с пълна количка
Вероятно мислите, че е нелогично, но изследователи и математици доказват друго.
"Всеки човек се нуждае от определено количество време, за да поздрави, да плати, да се сбогува на касата и да напусне мястото. Това време е около 41 секунди, докато вземането на стоките от кошницата отнема на касиера средно 3 секунди на стока.
Майер изчислява, че човек, който има 100 предмета в количката, ще се забави 6 минути. На опашката зад 4 човека, които имат по 20 различни продукта, се чака 7 минути. По този начин, по-бързо се движи опашката , където има по-малко хора и клиентите са с пълни догоре колички .
2. Насочете се наляво - определено е по-добре
Това е така, защото повечето хора са десничари и инстинктивно избират касата от дясната си страна. Ако застанете отляво, ще излъжете системата.
3. Жена-касиер? Отлично!
Жените касиери обикновено се справят по-бързо и по-ефективно с такава монотонна работа както обслужването на клиенти.
4, Запознайте се със съдържанието на кошниците на тези, които стоят пред вас
Не от любопитство, а защото стоките в твърди опаковки и стъклени бутилки се обработват по-бързо. Стикерите с баркод върху хартиени и пластмасови опаковки често трябва да се въвеждат ръчно. Това означава, че ако пред вас стои човек, който е купил прясно мляко и бутилка сода, ще напуснете опашката по-бързо, отколкото ако седите зад клиент, купил замразени зеленчуци и спагети.
5. Не стойте на опашка, която завива зад ъгъла
Както показва проучването, касиер, който не вижда цялата опашка, работи по-бавно.