Нов пробив при лечението на коварната болест!-Имунната система може да лекува всички видове рак

Здравни Новини
Снимков материал: pixabay.com

Откриването на екип от учени от Кардифския университет може да позволи на лекарите да „настроят“ имунната система на човека срещу раковите клетки. Това може да отвори вратата към универсален лек за рак.

Методът все още не е клинично тестван, но изследователите казват, че той има голям потенциал.

Обобщение на работата беше публикувано в списанието Nature Immunology .

Същността на изследването беше да се търсят „необичайни“ начини, по които имунната система се бори с раковите тумори.

Учените успяха да открият специален тип Т-лимфоцити - клетка, която е отговорна за имунния отговор в човешкото тяло.

Въпреки това, намерената от учените клетка може да противодейства на различни видове заплахи.

„Има вероятност това да излекува всички пациенти. Никой не мислеше, че това е възможно “, казва изследователят Хенри Соуъл.

На повърхността на Т-лимфоцитите (или Т-клетките) има химически рецептори, с които те определят антигени, които са опасни за организма. Екипът от учени успя да намери начин да ги накара да намерят типа Т-лимфоцити, които да атакуват широк спектър от ракови клетки.

Методът ще бъде тестван върху клетки от рак на белия дроб, рак на кръвта, червата, гърдата, костите, простатата, яйчниците и шийката на матката.

Лимфоцитът унищожи раковите клетки и не докосна здравите.

Как точно Т-лимфоцитът различава раковите клетки от здравите клетки, все още не е ясно. Неговият рецептор взаимодейства с молекула, наречена MR1, която се намира на повърхността на всяка клетка в човешкото тяло.

Смята се, че раковите клетки използват MR1 за маскиране на имунната система. Въпреки това, Т-лимфоцитът, открит в Кардиф, смятат изследователите, може да получи сигнал от MR1, че метаболизмът на клетката е нарушен и че е туморна клетка.

„Ние сме първите, които описват Т-клетки, откриващи MR1 в ракови клетки. Никой не го е правил досега “, заяви изследователят Хари Далтън.

Това проучване не е първото в своята област. Експерименти за настройка на имунната система срещу рак са от доста време.

Най-известният от тях е CAR-T. Това лекарство против левкемия препрограмира имунната система за противодействие на този вид рак. В случай на CAR-T, Т-лимфоцитите се препрограмират генетично, за да открият и унищожат раковите клетки.

След това модифицираните лимфоцити се връщат в тялото на пациента, където броят им се увеличава всеки път, когато се натъкнат на ракови клетки