Новата измама по морето!

вход през zajenata.bg
За Жената
Любопитно
Новата измама по морето!
93438
Източник: Монитор
Снимков материал: pixabay.com
Новата измама по морето!

Побългарен All inclusice е новата измама, която много родни хотелиери умело прилагат по морето този сезон. Схемата включва скрити такси, сред които кабелна, паркинг, шезлонг, смяна на чаршафи, че дори и минерална вода, които не са обявени в рекламите и пакетите, закупени от туристите, показа проверка на „Монитор”.

Заради множеството сигнали на недоволни клиенти от юни до сега от Комисията за защита на потребителите са направили над 600 проверки само във Варна и близките курорти и са констатирали десетки нарушения. Санкциите, които ги грозят, са
между 500 и 10 хил. лева

Подобно е положението и по Южното Черноморие.
Обява за скъп хотел в Слънчев бряг например казва ­ „Срещу 300 лева за пет нощувки получавате пълен пансион – закуска, обяд, следобедна закуска и вечеря плюс безплатни алкохолни напитки”. В рекламата е посочено още, че комплексът предлага луксозен басейн и паркинг.
Оказва се обаче, че цената от 300 лева е била за месеците преди юни. Сега била скочила с още 200 лева, но от хотела пропуснали да посочат това в обявата.
Според Комисията за защита на потребителите подобни номера са недопустими. Измама е
умишлено заблуждаващите реклами
които обещават евтина почивка. Символичните цени, обявени в стотици сайтове, обикновено се оказват "сгрешени" или неактуални.
Плюс това рекламираният луксозен басейн се оказва отдаден под наем и ако посетителите искат да го ползват, трябва да платят 5 лева такса или да консумират нещо от открития бар. Безплатният паркинг също е мираж – цената за място на полянката до хотела ти струва 10 лева на ден. В тях е включено и неудобството да си постоянно на линия, за да можеш да я преместиш, ако се наложи друг клиент да излиза.
„На когото не му изнася, да си плаща синя зона. Тук няма нищо безплатно. Ние също сме си платили, за да не ни закачат и за да можете да спирате на поляната пред хотела”, е единственото обяснение на управителката на хотела.
Храната, включена в цената на повечето хотели, които предлагат All inclusive, също е под всякаква критика. Промотираното като „богато и разнообразно меню” се оказва сервирането на пилешки крилца ежедневно. Единственото разнообразие е, когато те са покрити с кашкавал, за да се прикрие миризмата на старо.
„В хотелите често констатираме нарушения, свързани с
необявени цени на нощувките
и на други предлагани услуги чрез ценоразпис, който трябва да е поставен на видно за потребителите място”, обясниха пред „Монитор” от Комисията за защита на потребителите.
Туристи се оплакали, че в някои от хотелите по Южното Черноморие им се налагало да си плащат минералната вода в ресторанта, при положение че ползвали пакет All inclusive. Чаша от живителната течност се калкулирала за левче. Безплатна била само чешмяната.
В друг реномиран хотел в центъра на Слънчев бряг пък те сюрпризират с такса сервиз, или иначе казано те дерат по 10 лева на ден за смяната на чаршафите и кърпите.

Къщата за гости е хотел, снек бара - ресторант

Хотелиери често заблуждават туристите по морето, като представят семейния хотел 3 звезди за хотел 3 звезди, а снек бара за ресторант. Това също било нарушение на закона, тъй като те трябвало точно да обявят вида и категорията на туристическия си обект. В противен случай въвеждали в заблуждение туриста, обясниха за „Монитор” от Комисията за защита на потребителите. Хотелиерите правели тази врътка, за да могат да си спестят средства по покриването на някои от изискванията. Подобни нарушения се срещали най-вече по Южното Черноморие.

Цакат ни с менюта без цени и грамаж

Някои от ресторантьорите по родното Черноморие подобно на хотелиерите също не се свенили да мамят туристите. В не малко заведения инспекторите засичали менюта без цени и грамаж. Така сервитьорът можел на око да прецени колко да вземе на клиента според това колко платежоспособен изглежда. Нищо неподозиращият гост широко отваря очи, едва когато им представят сметката.
Чест трик било и в менюто да се поставя подвеждаща снимка на ястието. Ако видите няколко апетитни рибки за 4,60 лв. или пълнени чушки по 3,80, внимателният прочит ще покаже, че става въпрос само за една бройка. Редовен номер на капанчетата е и намаленият грамаж.
Друг обичаен трик е евтините ястия винаги да са свършили и туристите трябва да поръчват от основното меню, където гозбите са 2-3 пъти по-скъпи.
Успешно се прилага и номерът с надписване на сметката. Ако не си носите калкулатор, ще платите двойно повече. Ако пък клиентът поиска ревизия на сумата, сервитьорът без капка срам обяснява, че е объркал сметките със съседна маса. Номерът с размазани цифри в менюто е класика в жанра. Цените са написани с флумастер върху гланцирана хартия, което лесно замъглява написаното. Така на финала ще разберете, че порцията калмари, която сте поръчали за 9,50, струва 19,50 лв. Картофите от 7,80 пък всъщност са по 12,80 лева.

Левче за малка нужда на плажа

Бизнесът с тоалетните на плажа процъфтява. Един лев струва облекчаването в тоалетна на плажа в Слънчев бряг, показа проверка на „Монитор”. Толкова вземат нощните заведения, които през деня отварят вратите си за летовниците на пясъка. Срещу заплатената услуга обаче никой не издава касова бележка. Най-често касиерите са мургави мъже, които отговарят и за почистването на тоалетната след употребата є. В случай на по-сериозно оцапване може да се наложи да си платиш двойно при повторното посещение. В цената не влиза и тоалетната хартия. Ако желаеш да ползваш такава, трябва да си заплатиш 50 стотинки за няколко салфетки.

Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft