Личните документи са нещо, което всички сме задължени да пазим и предоставяме при проверка от страна на власти и институции. Затова трябва да познаваме всички свои права и задължения, свързани с тях.
Вече можем да ви съобщим всички промени , които засягат издаването на личните карти и шофьорски книжки .
Съгласно изискванията на ЕС, тя вече ще съдържа дигитализирана информация за нашите биометрични данни. Там ще се съдържат още неща като разрешението за пребиваване, което чужденци получават в България, за да живеят.
Промяна при процедурата, когато личният документ е изгубен
Същото важи, ако е унищожен или откраднат. Ще можем да си издадем нов, като само трябва да представим свидетелството си за раждане. Според промените, органите на администрацията, предоставящите обществени услуги и съдебните власти ще могат да искат от нас личен документ, само за проверяване на нашата самоличност. Вече институции нямат право да събират копия от нашите документи за самоличност.
Сега да преминем към шофьорските книжки
Вече няма да се налага да ги подменяме, ако си сменим своя постоянен адрес. Стига новият да се намира в същата област, в която е оригиналната книжка. Вече няма да се изписва постоянен адрес и град на местоживеене. Хем, няма да има нужда да се събират тези данни, хем ще се позволи споменатото нещо за постоянния адрес. Срокът, в който трябва да си подадем документи за издаване на нова книжка остава 30 дни. Вече изтекли книжки, такива, които трябва да сменим заради ново име, или при изискване на дубликат, ще могат да се правят по бърза процедура.
Тези промени са финални и приети от парламента при разглеждането на Закона за българските лични документи.