Здравни Новини
Снимков материал: pixabay.com
Опасен вирус, който от векове спи в нас би могъл да се "събуди"

В последните проучвания на човешката ДНК, учените открили вирусен код , който представлява 8 процента от човешкия геном.

Мнозина не знаят, че нашите тела не са единствената форма на живот, а че съдържат комлексни и разнообразни екосистеми микробите, които играят важна роля в нашия живот.

Нашата благосъстояние отчасти зависи от поведението на тези малки организми, в които се намират едни и същи генетични карти, които управляват нашата биология и се намират в нашите клетки.

От друга страна, ДНК в клетките ни не е напълно наша - повече от 8 на сто от нашия геном не е от човешки произход, а произхожда от вируси.

Учените наскоро намерили нов вирусен код в човешката ДНК , който може да има голямо влияние върху нашия живот, пише "АРС техника".

Чрез анализиране на геномите на повече от 2500 участници в проучването, са открити 19 никога досега наблюдавани сегменти на вирусния код, а голяма е вероятността, че определена част от тази вирусна ДНК пътува през тялото ни през последните 670 хиляди години, ако не и повече.

Повечето от тези части представляват останки на изчезнали вирусни частици, но някои предишни изследвания са показали, че тези фрагменти, в зависимост от техните позиции вътре човешката ДНК, могат да повлияят върху развитието на болести като рак и автоимунни заболявания .

Но това, което е може би още по-интересно е, че изследователите са открили и сегмент от вирусен код, който изглежда като напълно девствен и че с повторно активиране може да "вдъхне живот" в древния вирус.

- Изглежда, че от това може да възникне заразен вирус, който би бил много интересен , ако се установи, че е вярно. По този начин бихме имали възможност да следим развитието на епидемия, която се е случила много отдавна, каза Джон Кофин, учен от Медицинския факултет на университета Тъфтс.

Редактор: Ясен Чаушев