Пазаруването в Одрин приключи

вход през zajenata.bg
За Жената
Любопитно
Пазаруването в Одрин приключи
7265
Снимков материал: pixabay.com
Пазаруването в Одрин приключи

Турските търговци от Одрин регистрират значителен спад в броя на българските посетители, което в комбинация с високите наеми и увеличените разходи създава сериозни предизвикателства за местния бизнес. Според данни на турската частна агенция ИХА, предадени от БТА, броят на българските купувачи е намалял с около 50 процента, което се отразява тежко на икономиката на града.

Причини за спада

Основната причина за този отлив се крие в намалената покупателна способност на българските граждани.

В същото време присъединяването на България към Шенген също играе роля – то насочва българите към пътувания и пазаруване в други европейски държави, което намалява интереса им към традиционните дестинации като Одрин.

Йълмаз Санъш, председател на Дружеството на търговците от историческия пазар "Али паша" в Одрин, отбелязва, че слабата посещаемост може да се обясни и със сезонните фактори. „През януари, февруари и март като цяло бизнесът е слаб“, казва той. Пазарът, който има 460-годишна история, в момента преживява труден период заради намаляването на броя на чужденците и увеличените разходи. „Има почти 50-60 процента намаление“, допълва Санъш.

Проблемите на търговците

Собственикът на магазин в Одрин, Сидар Басунлу, потвърждава, че през последната година се наблюдава спад на чужденците, включително и на българите. Според него това се дължи на увеличението на цените на стоките и наемите. „Одрин вече не е привлекателен поради наемите и разходите“, отбелязва Басунлу. Той също така отчита, че броят на българските посетители е намалял приблизително наполовина, което затруднява търговците да покриват разходите си. Много от тях са принудени да напуснат пазара.

„Преди беше много оживено през делничните дни, а през уикенда беше още по-оживено. В момента броят на идващите през делничните дни е незначителен, но и през уикенда е много слаб“, споделя Басунлу.

Реакции на българските посетители

Агенцията ИХА е разговаряла и с български туристи, които посещават Одрин за шопинг. Те обясняват, че цените на пазара в града са нараснали значително и вече са близки до тези в България. Това намалява привлекателността на Одрин като дестинация за евтино пазаруване. „Преди Одрин беше известен с ниските цени, но сега разликата почти я няма“, казва един от посетителите.

Надежда за лятото

Въпреки текущите трудности, търговците от Одрин остават оптимистични и очакват увеличение на броя на българските посетители през летния период. Лятото традиционно е сезон с по-голям туристически поток, което може да донесе облекчение на местния бизнес.

Спадът на българските посетители в Одрин е симптом на по-широки икономически и социални промени. Намалената покупателна способност, увеличените цени и конкуренцията от други европейски дестинации са фактори, които поставят местните търговци пред сериозни предизвикателства. Въпреки това, надеждата за по-добри дни остава, особено с приближаването на летния сезон, който може да донесе ново оживление в пазара на Одрин.

Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft