Автомобил, който е катастрофирал край пътя, тялото на жена , провесена през предното стъкло, .жертва, лежаща цялата в кръв край градинта, прострелят полицай в патрулката ...
Това беше сцената една август вечер привечер през 1987 г., в Хънгърфорд, Беркшир, с която се сблъска патологът д-р Ричард Шепърд.
Един стрелец току-що беше избил 16 души, преди да обърне дулото към себе си. Такъв безразборен акт на масово клане от един самотен убиец не се бе случвал във Великобритания преди това.
Д-р Шепърд, един от най-известните съдебно медицински патолози в света, се впусна в огромните драми, преди да направи аутопсии на всички мъртви, жертви и извършители.
От този ден той е извършил повече от 23 000 аутопсии, включително на жертви на убийства, самоубийства, експлозии, инциденти, масови бедствия и терористични атаки.
Той е бил патологът, който е натоварен, когато 35 бяха убити при жестокото железопътно бедствие в Клафам през 1988 година.
Той бил в Бали след терористичните атентати с бомби през 2002 г. и извършил аутопсиите след бомбените атентати в Лондон през 2005 г., преглеждал е човешките останки след 9/11 в Ню Йорк четири години по-рано.
След като принцеса Даяна загива през август 1997 г., той пръв изследва тялото й за официалното разследване на смъртта.
Когато извършва втората аутопсия на принцеса Даяна, той бил обсаден от въпроси. „Хората питаха:“ Беше ли красива? Беше ли спокойна? Бременна ли беше? спомня си той. „Винаги съм внимавал да не казвам нищо – във всички случаи на обществен интерес, с които се занимавах – това, което все още не се е появило в пресата.
Патологично няма доказателства, че принцеса Даяна е била бременна, но някои жени казват, че знаят, че са бременни от момента на зачеването.
Патологът добавя: „Иска ми се да кажа, че щеше да умре, каквото и да се е случило, но факт е, че ако бе носила колана си, щеше да е тук за сватбите на принц Уилям и Хари.“
Той вярва, че ако тя е била с колан „щеше да се размине с насинено око или може би със счупена ръка, но нищо повече. Вместо това тя е била изхвърлена през предното стъкло напред с тежестта на един и половина слона, а човешкото тяло не е предназначено да понася такива натоварвания.