Веригите супермаркети „Карфур“ и „Пикадили“ обединяват дейността си в търговията на дребно в България, се посочва в съвместно съобщение на двете компании.
Собственикът на „Карфур“ е „КМБ България“, а „Пикадили“ през първата половина на годината беше купена от „АП Март“, свързана с производителя на пилешко месо „Градус“.
Двете компании ще участват поравно в нов джойнт венчър, чийто капитал ще бъде увеличен с по 50% през тази и през следващата година, за да се подкрепи и стабилизира бизнесът и да се подобрят условията за плащане към доставчиците, се посочва в прессъобщението.
Новата компания ще оперира мрежа от 75 магазина в България с общ оборот от 452 млн. лв.
Начело на новата структура като регионален мениджър ще застане Жером Лубер, настоящ изпълнителен директор на „Маринопулос Груп“, която държи правата на марката „ Карфур “.
Лубер има продължителен опит в търговията на дребно, бил е управляващ директор на „Карфур Гърция“ в периода 2004-2008 година и генерален мениджър за всички предпирятия в групата „Маринопулос“, оперираща бизнес за повече от 2.5 млрд. евро в Гърция, България, Албания, Скопие и Кипър.
На местно ниво структурата ще бъде управлявана съвместно от досегашните изпълнителни директори – Милош Ристич от „КМБ България“ и Таня Косева-Бошова от „ Пикадили “.
Стратегията на новата структура ще бъде насочена към разширяване на мрежата от магазини, както и успешната интеграция на двете марки с цел постигане на високо качество на продукти и услуги на оптимална цена за крайните клиенти, се посочва в съобщението.
Споразумението ще стане окончателно след официално одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.