Туристи сърбат „Зеленчукова супа по френски”, забъркана от повехнали марули и домати, останали от предния ден. Неизядените макарони от закуската пък се сервират на обяд, маскирани като екзотична презокеанска салата с дресинг, пише "Телеграф".Това са само част от триковете в родния Ол инклузив, които се прилагат всяко лято по родното Черноморие.
Ол инклузивът се оказва доста печеливш вариант за хотелиерите. Туристите също го предпочитат, защото почивката им излиза с една идея по-евтино, или поне вярват, че е така. Проблемите с побългарената услуга идва от манията да се пести от блюдата, които са останали неконсумирани, коментират и туроператори, чиито клиенти са останали недоволни от предложената храна.
Сръчни готвачи набързо префасонират неизядената на обяд печена скомрия в чисто новая вечеря, но този път с полски сос и копър. Останалите варени яйца от сутринта пък се появяват като авторско предястие, полято с кисело мляко, майонеза и огромна доза въображение.
Изобретателността стига до там, че кус-кусът от сутрешната закуска светкавично се превръща в пълнеж за чушки. Чисто новото ястие се предлага на гостите като пълнени чушки с ориз, разказват хора от кухнята.
Форумите в интернет преливат от гневни коментари на туристи. Потресена пловдивчанка е описала злополучната си ваканция в четиризвезден комплекс в Св. Влас: „Пристигаме на ол инклузив, но се оказа, че паркингът се плаща отделно и олекваме с едни 100 кинта за „добре дошли”. На сутринта разбираме, че кафето е шварц, а ако искаме експресо, си го купуваме отделно. Минералната вода е някаква мътилка и отдалеч се вижда, че е си натурална чешмяна. Вкусът го доказва. Безалкохолните от „пакета”, които сме предплатили са нещо газирано, което докарва цвят на фанта и кока-кола, но само на цвят.Бирата не успях да я глътна, уплаших се, че може да има отрова в нея. Естествено има си и съвсем нормални напитки, но тях си ги плащаш”.
Инспектори по храните следят под лупа какво се сервира на туристите в курортите край морето, като за целта в Златни пясъци вече е открита временна приемна на Областната дирекция по безопасност на храните - Варна. Статистиката показва, че откакто тя функционира качеството на услугите се е подобрило, а случаите на злоупотреби са доста по-малко от минали години.