Продължението на епоса "300 " , следван от още един нов филм – анимацията "M. Peabody", оглави северноамериканския боксофис , сочат предварителните данни, публикувани от неделя от Ексибитър рилейшънс (Exhibitor Relations).
Новият филм е създаден по последния графичен роман на Франк Милър "Ксеркс". Сагата се разиграва в морето. Действието е издържано отново в стила на "300", разказва за опита на гръцкия генерал Темистокъл да събере заедно всички гърци и да ги поведе в битка, за да промени хода на войната. Сценаристи на филма са Кърт Джонстад и Зак Снайдър, режисьор е Ноам Мъро. Също в първата си седмица на екран, малкото кучeнце и космическо-времевите му приключения в "Мистър Пибоди и Шърман" прибраха 32,5 милиона долара. "Мистър Пибоди и Шърман" е приключенска комедия, изпълнена с научна фантастика, пътуване във времето, странни герои, свързани от необикновената връзка между главните герои - куче и неговото момче. Трилърът "Директен полет" (Non stop) с Лиъм Нийсън като въздушен полицейски агент, който трябва да обезвреди терорист в самолета, за който отговаря, изгуби първата позиция и с 15 милиона долара от седмицата се класира на трета позиция в боксофиса. "Лего: Филмът" препозиционира още 11 милиона долара. За дългия си живот в челото на класацията той вече има 225 милиона. Пета позиция е заета от "Пазители на наследството" (Monuments Men) на Джордж Клуни. Нашумялата история от тихия културен фронт на Втората световна война е на шесто място с 3,1 милиона (70,6 милиона за пет седмици по екраните). Следва "Три дни да убиеш" (3 Days to Kill) с 3,06 милиона долара. Осма е затрогващата по американски анимация "Замръзналото кралство" (Frozen).
Рисуваният филм е с Оскар за най-добра анимация и песен. Още 3,01 милиона и общо 393 милиона за 16 седмици в топлите киносалони в САЩ и Канада. През цялото това време зимата владееше здраво големи части от Северна Америка и "борбата за пролетта" естествено бе подкрепена от масовия зрител. Оскарът за най-добър филм за "Дванайсет години в робство" (12 Years A slave) отново вкара историята в първата десетка от най-касовите филми за седмицата. 2,2 милиона (и общо 53 милиона за 21 седмици из киносалоните). Последен в "топ тен" е "Ченге за един ден" (Ride Along) с 2 милиона и 130 милиона за два месеца.