Макар да сме свикнали да ни поднася анализи изключително на пандемията, а отскоро и на войната в Украйна, проф.Николай Витанов този път ни изненада, като даде логично обяснение на многото двойки по математика сред учениците след 4 клас:
Избягвам да давам съвети на МОН, но ми се струва, че децата са пренатоварени. Мъчат се да научат много неща, а научават по-малко в края на краищата.
Щом има много двойки, следователно децата имат проблеми с логическото мислене, което не е добре развито, за да могат да изкарат тройки, коментира проф. Витанов.
17,08% са двойките, а тройките са по-малко. Това не е нормално и показва, че има проблем, който трябва да се огледа. Възможно е тестът тази година да е бил по-сложен от миналата, но това обяснение е тип измъкване и не е основната причина. Тя трябва да се търси в учебните програми и начина на преподаване, което явно не развива аналитичното мислене на децата, коментира Витанов.
Щом децата не могат да си направят сметката за елементарни неща, значи има пропуски, би трябвало задачите да са по-близки до тях, каза математикът. Майки му казали, че децата не разбират задачите и не се подготвят достатъчно за тестовете. В програмите също може да има проблем.
Едно време ние учехме много по-малко, пък съм станал човек и разбирам математиката, пошегува се проф. Витанов. И обясни, че трябва да се огледа какво учат децата и дали не е много сложно. Когато ги карате да учат все повече неща, а броят на часовете на обучение по математика намалява, резултатите са такива, обясни той.
С пандемията всичко е спокойно, очаква се спокойно лято, всички показатели са десетки пъти под критичните, а наесен - ще видим, коментира още проф. Витанов.