Колата на НСО с Кирил Петков е хвърчала със 160 км/ч, а загиналият шофьор е нямал добра видимост заради пътни знаци и растителност
Това са очевидните факти, за които красноречиво говорят и снимките с деформираните коли, коментира пътният експерт от Европейския център за транспортни политики Ивайло Желязков.
Според Желязков до фаталния изход са довели високата скорост и тежестта на автомобила на НСО, която е два пъти над тази на автомобила на жертвата.
Автомобилът на НСО - с товара и пътниците, тежи около 3 тона, а пострадалата кола, със собствено тегло 1200, а с пасажерите - 1400 кг, посочи експертът. Той подчерта, че при скорост 60-80 км/ч вторият автомобил няма как да е смачкан до неузнаваемост.
Желязков изключва възможността загиналият да не е спрял на знак "Стоп", но каза, че гумите на 30-годишната кола са били стари и колата се е завъртяла.
Той коментира, че преасфалтираният участък ще попречи да се проучи спираният път.
Чисто нов износващ слой имаме, той е с различна абразивност, каза Желязков в отговор на въпрос дали това ще изиграе роля в разследването.
По думите му десетките запитани жители на района твърдят, че не са виждали неравности и дупки в този участък.
Ще оставим на компетентните органи да преценят защо точно след катастрофата на мястото, където е имало някакъв спирачен път, е асфалтирано, каза той.
До дни ще бъде готов подробен доклад на Центъра за трагичния инцидент,
в който живота си загуби 63-годишен мъж, а съпругата му пострада сериозно. Експертите в организацията са извършили всички необходими проучвания на мястото на инцидента, огледали са и автомобилите.