Рекламата на тютюн създава пушачи

вход през zajenata.bg
За Жената
Любопитно
Рекламата на тютюн създава пушачи
1948
Източник: БГНЕС
Снимков материал: pixabay.com
Рекламата на тютюн създава пушачи

Деца на възраст между пет и шест години, които живеят в страни с ниски и средни доходи като Индия и Бразилия, се влияят от рекламата на компаниите, които произвеждат тютюневи изделия . Това увеличава риска те да станат пушачи , сочи проучване, проведено от американски учени и публикувано в понеделник.

От участващите в проучването 2423 деца от шест страни, 68 % са били в състояние да разпознаят поне една марка цигари - от 50% в Русия до 86% в Китай, където повече от 28% от населението пуши (53 % от мъжете и 2% от жените), отбелязват авторите на това изследване от Факултета по обществено здраве от университета Джон Хопкинс в Балтимор.

В тези страни малко по-големите деца, които живеят в домакинство, в което някой пуши, познават и най-малко по едно лого на тютюнева компания, посочват учените в своя труд, публикуван в списание Pediatrics . Резултатите предполагат решение да се предприемат по-ефективни мерки за ограничаване на въздействието на рекламите на производителите на тютюн върху децата, подчертават изследователите. Те припомнят, че проведено в САЩ проучване преди 22 години разкри как шестгодишните са били толкова способни да познаят логото на детския канал, колкото и на популярната по това време Old Joe Camel.

Това доведе до по-строги правила за рекламата на тютюневи изделия в САЩ, с цел да се защитят децата. Това, а и други подобни изследвания разкриха манипулативния маркетинг на тютюневите компании, чиито послания силно засягат най-малките, заявяват авторите на проучването. Въпреки че и много фактори водят до употреба на тютюн , изследванията показват, че при младите хора, под въздействието на тютюна и с положително отношение към рекламата на цигари, има повишена вероятност от посягане към цигарите.

През 2003 г. Световната здравна организация СЗО)отговори на глобалната тютюнева епидемия с приемане на конвенция за по-голям контрол, най-вече върху рекламата, промоциите и спонсорствата на тютюневите компании. Изследователите се оплакват, че "има още дълъг път пред пълното прилагане на тази конвенция и нейните препоръки".

За да се приспособят към строгите правила, въведени в индустриализираните страни върху рекламата на цигарите и кампаниите срещу тютюнопушенето, тютюневите компании съсредоточават усилията си към популяризиране на употребата на тютюн сред хората от страни с ниски и средни доходи, повечето от които имат хлабави закони в тази област. Освен в Китай, Индия, Бразилия и Русия, проучването е проведено в Нигерия и Пакистан. 

Редактор: Петя Иванова
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft