Не е тайна, че индустрията на красотата използва всякакви трикове за да ни убеди да си купим техните продукти. Рекламата се опитва да ни обеди, че ние имаме нужда и желаем този продукт.
Реклама с известни личности
Аз съм учудена, че компаниите все още снимат своите реклами с известни личности. Дали те си мислят, че ние и за секунда вярваме, че тези известни лица използват някой от продуктите, които рекламират и че заплащането за рекламата не е единствената причина те да се снимат в нея. Въпреки това тази практика продължава, което означава, че доста потребители се влияят от нея, без дори и да го осъзнават.
Осветлението
Всеки знае, че моделите на професионалните рекламни снимки изглеждат невероятно добре. Осветлението е един от начините за постигането на тази цел – подходящото осветление може да направи всеки да изглежда зашеметяващо (в допълнение към други трикове, споменати по-долу).
Подобрения
Ако се загледате в реклама в някое списание, може да видите думите „моделът използва удължение за коса” или „моделът е с изкуствени мигли”. Но този текст може да видите в края на рекламата със ситен шрифт, ако използвате лупа или микроскоп. Подскачащите къдрици или дългите гъсти мигли на модела може да не са естествените й.
Photoshop
Сега може да разберете защо определени фотографски трикове влизат в употреба – защото дори и моделите не изглеждат перфектно всеки ден. Независимо колко продукти се използват в една реклама, понякога търсената цел е трудно да се постигне без използването на тези фотографски трикове.
Много млади модели
Това наистина е много глупаво. Ако се опитват да подадат крем против стареене за жени на петдесет години, защо тогава използват доста по-млади модели? Изключително дразнещо е да видиш как жена на двадесет години рекламира крем против стареене. Коя жена на петдесет години ще повярва, че може да изглежда така?
Преувеличени твърдения
Много реклами правят зашеметяващо впечатление. Например ще кажат, че 67% от жените използвали този продукт твърдят, че бръчките им са намелели за 4 седмици, но тъй като в изследването са включени само 18 жени, това означава, че 12 от тях мислят, че продукта е ефикасен. Дали наистина е? Или те просто си въобразяват това? И колко значимо е такова малко проучване?
Безсмислени твърдения
Рекламите често правят изключително безсмислени твърдения. Те разчитат на това, потребителите да не се замислят над думите. „Ще ви направи да изглеждате по-млади” – Кой го казва? Или „Косата ви става блестяща” – можем ли да преценим коя коса е блестяща по дадена скала?
Привлекателното
Производителят на този продукт иска да ви убеди, че вие ще бъдете по-желани, както и всички реклами, в които участват красиви двойки. Опитват се да убедят потребителите, че и те ще бъдат желани и презследвани от другия пол. Те също така се опитват да ни дадат усещането, че самият продукт е желан, със луксозната му опаковка и скъпата му визия.