Родители се хвалят, че детето им на две години може да чете-Травмира ли се то по този начин

вход през zajenata.bg
За Жената
Родители
Аз пораснах
Родители се хвалят, че детето им на две години може да чете-Травмира ли се то по този начин
114312
Снимков материал: pixabay.com
Родители се хвалят, че детето им на две години може да чете-Травмира ли се то по този начин

През последните няколко години се наблюдава такава тенденция: децата започват да се учат да пишат и четат почти от пелените. Много родители са преподавали на детето си още преди две години, което самите те са научили на 5 години, нe се ли травмира така детето? Оправдан ли е този подход към възпитанието и образованието на децата?



Решихме да проучим този въпрос.

Чухме мнението на психолонгвист, невролог, професор от Държавния университет в Санкт Петербург Татяна Черниговска по този въпрос. И ние напълно се съгласяваме с нея!

Как да преподавате правилно на дете

Модерните родители се опитват да “налеят” толкова много знания в главите на своите деца и да направят това , колкото се може най-скоро. И те искрено вярват, че това е най-добрият подход за отглеждане на дете. Татяна Черниговска смята, че е по-важно да не се опитваме да вмъкваме колкото се може повече информация в главата на детето, а да разберем как да използваме мозъчните ресурси. И правете всичко навреме.

Професорът казва:

"Много е важно децата да започнат да учат навреме. Основният проблем е едно съвременно дете със суетни родители. Когато ми кажат: "Започнах да учи моя син на две години да чете", отговарям: "Вие сте глупаци!". Защо е необходимо това ? Не може да го правите, когато детето е на две години. Мозъкът му не е готов за това. Ако го дисциплинирате - то, разбира се, ще чете и може би дори ще пише, но имаме още една задача за вас. "

Точно кой има повече нужда от това? Детето или на вие? За едно дете всичко трябва да е навреме. Първите игри с плюшени играчки, книги с картинки и след това да се учи да чете.

Родителите често се нуждаят от това, за да се похвалят, че детето им на две години вече може да чете. С мозъка на детето е необходимо да се работи, да се развива и да не се впуска в купища информация, която все още не може да овладее.

Татяна Черниговска дава няколко съвета как да работите с детето, и нещо на което си струва да обръщате внимание.

Фина моторика

Много е важно да обърнете внимание на развитието на фината моторика на детето. За децата е много важно да правят нещо от пластелин, да режат с ножица, да събират мъниста или други малки предмети. Ако детето не направи това, тогава фините двигателни умения не работят. Това води до проблеми с функцията на говора.

Това е много по-важно от това да учиш детето да чете още от бебе. Ако не развиете фините двигателни умения на детето, не се оплаквайте по-късно, че мозъкът му работи лошо.

Музика

Съвременните невронауки се занимават с изучаване на мозъка, как се влияе от музиката. Сега е известно, че участието на музиката в развитието на детето, особено в ранна възраст, оказва силно влияние върху структурата и качеството на невронната мрежа.

Професорът казва: "Когато едно дете слуша музика, то свиква да обръща внимание на малки подробности, да различава звуците и продължителността им. И в този момент се образува тънка форма на нервната мрежа. "

Непрекъснато развитие

Мозъкът винаги се нуждае от нещо, не може да го оставите да мързелува. Можете да направите малка аналогия: ако лежите на дивана в продължение на шест месеца, не се движи те, тогава е много трудно да станете по-късно. Така че с мозъка, ако няма когнитивен товар, той става муден.

Татяна Черниговская казва: "Не всички хора на планетата ни са брилянтни. И ако едно дете има лоши гени, няма какво да се направи. Но дори и ако гените са добри, това все още не е достатъчно. Чудесен начин да се развива детето е свиренето на пиано, или подобен клавирен инструмент. Може да се научи едно дене, но ако мозъкът му активно не участва в собственото си развитие, всичко е напразно.

Момичета и момчета

Работете и обучавайте момичета и момчетата по различни начини. Момчетата са активни и енергични, тази енергия не може да бъде спряна по никакъв начин, просто е необходимо да я насочите към мирен канал. За максимален ефект те трябва да участват в активни дейности. Момчетата обичат да решават реални проблеми, да участват в състезания. Повече активност, по-малко писмени задания, които са твърде малко използвани.

Момичетата обичат да работят в група, имат нужда от контакт. И момичетата не трябва да бъдат защитени от грешки, да прави грешка, да падат и да се научат да се справят с тях. Момичетата се нуждаят от постоянно емоционално включване и друг ярък свят наоколо.

Прекъсвания

Не можете да наказвате дете за забравяне на нещо, разсейване или дори заспиване. Прекъсванията са много важни в процеса на овладяване на материала. Те дават на мозъка възможността да постави всичко в ред. Ако трябва да научите нещо много спешно, най-доброто, което можете да направите, е да прочетете материала и бързо да си лягате. Основната работа на мозъка се появява в съня.

Ако работите с всяко дете с индивидуален подход, можете да мотивирате  дори и най-зле обучаващото се. Някои блестящи умове със заложби, понякога изчезват от "гениалния" подход на преподаване.

Всеки родител знае какво е най-добро за детето му и всеки избира своя подход към възпитанието. Просто си струва да да се вслушате в експертите и дори да оцените техните действия. Може би някои неща, които правите, не са за детето, а заради вашата суета?

И какво мислите за това? Споделете вашето мнение в коментарите!

Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft