Сашо Кадиев във вихъра си - Зловещ и целият в червило около устата и перука-Снимка

вход през zajenata.bg
За Жената
Сашо Кадиев във вихъра си - Зловещ и целият в червило около устата и перука-Снимка
1429
Снимков материал: pixabay.com
Сашо Кадиев във вихъра си - Зловещ и целият в червило около устата и перука-Снимка

С новия спектакъл „ Тартюф или Лицемерът “, режисиран от Лили Абаджиева, Малък градски театър „Зад канала“ превръща класическата пиеса на Молиер в динамичен, забавен и многопластов сценичен шедьовър. Основен двигател на представлението е Александър Кадиев, който прави феноменално изпълнение в ролята на лековерния и наивен Оргон.

Феноменалното превъплъщение на Александър Кадиев

Александър Кадиев, често свързван с телевизионни проекти и лековати водевилни роли, тук разкрива неподозирана дълбочина, харизма и актьорско майсторство.

Режисьорката Лили Абаджиева е извлякла най-доброто от него, показвайки скрития потенциал зад повърхностната му популярност. Кадиев буквално доминира сцената, извайвайки с лекота образа на Оргон – човек, който се доверява на измамника Тартюф до степен, в която самият той се превръща в жертва на собствения си лекомислен ентусиазъм.

Флиртът на Кадиев с публиката е премерен и ефективен, а удоволствието от играта му личи във всяка реплика и жест. Толкова ярко и въздействащо е присъствието му, че спокойно бихме могли да преименуваме спектакъла на „Оргон Слепецът“ или „Оргон Наивникът“.

Един динамичен спектакъл – комедия в екшън ритъм

„Тартюф“ е комедия, но с режисьорския почерк на Лили Абаджиева тя придобива ново измерение – динамична последователност от сцени, наситени с хумор, емоция и драматизъм. Сюжетът проследява как богатият благородник Оргон приема под своя покрив Тартюф – привидно морален и религиозен човек, който всъщност е измамник. Семейството на Оргон е въвлечено в серия от нелепи и абсурдни ситуации, които водят до разкритие на истинската същност на Тартюф.

Леонид Йовчев, в ролята на Тартюф, е другият звезден акцент в спектакъла. С невероятна мимическа техника и гъвкавост, той предава манипулативната природа на героя по ненадминат начин. Мимиките и движенията му разказват история, която надминава текста, правейки образа на Тартюф едновременно забавен и зловещ.

Хармония между актьорска игра, музика и сценография

Един от най-силните елементи на „Тартюф“ е хармонията между различните компоненти на спектакъла. Музиката, хореографията и сценичният дизайн се сливат в едно, създавайки цялостно и завършено произведение. Лили Абаджиева използва танца и музиката не като отделни елементи, а като неразделна част от разказа. Любовната сцена между дъщерята на Оргон, Мариана, и любимия ѝ Валер, е особено ярък пример за това – емоцията и напрежението се изразяват не с думи, а с движения и музикален ритъм.

Сценографията и костюмите на Васил Абаджиев добавят допълнителен пласт естетика към спектакъла. Мебелите на сцената са сведени до минимум, но прожектираните изображения и играта със светлината създават усещане за живот в благородническа къща от XVII век.

„Тартюф или Лицемерът“ е блестящ пример за това как класически текст може да бъде преразказан с модерни средства, запазвайки своята актуалност и въздействие. Александър Кадиев и Леонид Йовчев изнасят актьорски майсторски клас, докато Лили Абаджиева създава спектакъл, който остава в съзнанието дълго след финалния аплодисмент.

Този „Тартюф“ е не просто театрално преживяване – той е празник на изкуството, който трябва да бъде видян.

Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft