Син на починал мъж се обажда на Спешна помощ и чува: Търсете си превоз, линейката скоро няма да дойде!

вход през zajenata.bg
За Жената
Инциденти
Син на починал мъж се обажда на Спешна помощ и чува: Търсете си превоз, линейката скоро няма да дойде!
5248
Източник: 24chasa.bg
Снимков материал: pixabay.com
Син на починал мъж се обажда на Спешна помощ и чува: Търсете си превоз, линейката скоро няма да дойде!

Мъж на 59 години от град Костенец издъхнал , без да може дочака медицинска помощ , оплакаха се близките му пред Нова телевизия. Синът Атанас Христов открил баща си в безпомощно състояние и се обадил веднага на тел.

112.

"На спешния телефон ми казаха: "Търсете си превоз,защото линейката е на път за София и скоро няма да дойде". С личния си автомобил го закарах в спешния център в града, където имаше само сестра", коментира още Христов. Той успял да качи баща си отново в колата и да го закара в болницата в Ихтиман, където обаче родителят му умира. За смъртта на баща си Атанас Христов и сестра му обвиняват "Спешна помощ".

Оказва се, че наистина в спешния център в Костенец работи само една сестра. Тя установява какво е състоянието на пациента и звъни на 112, но само ако случаят е спешен. По думите на д-р Торнев 19 екипи обслужват 22 общини в София-област, които през летния период се пълнят с хора. По думите му причината за тези инциденти не е недостига на линейки, а недостиг наистина на кадри, на лекари.

"Превъртях, баща ми умря пред мен", заяви Христов.

Д-р Стойчо Кацаров от Център за защита правата в здравеопазването подчерта, че има и други случаи, в които линейката взима пациента, но болницата не го иска по редица причини, като например - не е осигурен, възрастен е и не е изгоден, има много заболявания и т.н. "Ще продължи да се случва ако не се промени цялостната организация. Необходимо е ли да пратим един лекар, който е учил 6 години да носи носилка от 7-я етаж. Във Франция са ангажирали цяла здравна система за спешната помощ. Даваме по 10 млн.годишно по така наречената неотложна помощ. Никъде няма доклад, в който да се казва вложени ли са практично тези милиони. Работи ли тази неотложна помощ, има ли я", коментира още Кацаров.

Според д-р Десислава Кателиева проблемът в спешната помощ също е в организацията. "Навсякъде по света спешните повиквания се кодират, отсяват се и се дава предимство на най-спешните. Телефон 112 приема повикванията, някой от тях се преценяват като спешни, но се оказва, че случая не е толкова спешен. Допускат се грешки в локализацията на пациента, състоянието му и понякога сам лекар отива при пациент в шоково състояние, за което е много трудно сам той да се справи и обратното, реанимационен екип отива при пациент и се налага да свалят температура или да мерят кръвно", коментира още Кателиева.

Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft