Село Добърско, Благоевградско, предизвиква неспиращо възхищение у българи и чужденци. Макар че до там не е изграден хубав път, това не спира желаещите да посетят загадъчното място, пише sanovnik.bg.
Причина за интереса към Добърско е намиращата се в него четиривековна църква Св.
св.
Построена през 1614 година, трикорабната базилика е съградена с труда и средствата на заможни и будни добърчани.
В наши дни църквата е потънала наполовина в земята. Няма следа от купол и камбанария, но в нея има нещо много по-забележително. Това е единственият храм, в който Христос възкръсва от мъртвите не с друго, а с космически кораб. В картините отстрани пък светиите са изобразени като пришълци, които похищават земляните, като ги бутат в летяща чиния.
На пода в църквата е разположена плочата с двуглав орел. В краката на величественатаптица са изобразени скиптър и жезъл – символи на светската и църковната власт. Според вярващите плочата е обградена със силно енергийно поле. Мнозина вярват, че тя има способността да помага на болните, които идват да търсят тук изцерение. Иконите също имат лечебна сила.
Църквата е сред 100-те национални туристически обекта на България. Камбаната в нея е подарена от монасите от манастира Ватопед в Атон през далечната 1888 година.
Съществуват много легенди относно този уникален храм. Най-популярната от тях е, че някога на същото място се е венчал българският цар Иван Шишман. Първото писмено сведение за мястото се пазят в Рилския манастир. Това е царска грамота на държавника от 1378 година.
Друго сказание твърди, че след злополучната битка в планината Беласица ослепените войниците на Самуил успели да стигнат до Добърско. Те се заселили на мястото и създали прочутата певческа школа на певци слепци. В самата църква и до днес стои изображението на Самуиловите войни, които мият слепите си очи с чудодейна вода.
В малката базилика има и още нещо уникално. В нея са изобразени ликовете на 460 библейски и местни герои. Образите на светци в един храм традиционно наброяват 4-5 за храм, а тук са повече от 30. Авторът на изображенията не е известен. Една от легендите твърди, че е бил жена.
Който и да е изографисал църквата обаче, той категорично е първият, дръзнал да изобрази Исус Христос като астронавт. На един от стенописите Исус седи във високотехнологичен летящ апарат. На друг той слиза в Ада и възкресява мъртвите, като поема към повърхността в космическа капсула. Тя много напомня на капсулите, с която астронавтите се връщат на земята.
Освен всичко друго, стенописите изглеждат по такъв начин, като че ли са нарисувани вчера. Времето не е оставило никакъв отпечатък върху тях. Реставрация на мястото никога не е правена.