Специализираният сайт Aviation News премахнал тази аналитична статия, тъй като била твърде тревожна. Прекалено съвпадение на сценария с падането на самолета на Germanwings обаче предизвика бурни реакции в световната общественост.
Холандският пилот Ян Кохерет преди два месеца предвидил сценарий за падане на самолет на Алпите и описал бедствието буквално до най-малките подробности.Въпреки това, никой сериозно не приел насериозно предупреждението му. - Благодарение на специалната система за затваряне на вратите, пилотът вече не му било трудно да поеме кокпита и да остави колегата си извън него.
Достатъчно е било да изчака колегата си да отиде до тоалетната, и никога отново да не отвори вратата. Истината е, няма начин да се влезе без намеса от кокпита (специална парола), но пилотът, който е седнал зад командите може да изключи тази възможност и на колегата да му остави единствено възможността да седне между пътниците и да изчака, за да види какво му определило бъдещето, пише самия Кохерет, който има 35-годишен опит и който днес лети за авиокомпания от емирството.
Кохерет сътрудничи като хроникьор с специлиаризирания сайт Aviation News който отказал тази аналитична статия, тъй като била твърде тревожна. Текстът е обаче, публикуван в печатното издание в рубриката "пилот в самолета". Холандецът в статията си посочил и досегашните примери за самоубийства на други пилоти и заключава, че и самият понякога се пита за това кой всъщност седи до него в кабината.
- Ами ако му се е случило нещо ужасно в живота, нещо, което той не може да понесе?Надявам се, че никога няма да разбера връщайки се от тоалетната, че съм пред вратата на пилотската кабина, която впрочем и не може да се отвори, остро критикува системата за сигурност, която е била въведена след падането на кулите близнаци в Ню Йорк. В профила си във Facebook оставил и коментар, в който подчертава, че неговата страшна история станала реалност. Приликите са невероятни, че дори предизвикаха и бурни реакции в световната общественост. Австралийските авиокомпании вчера решиха, че трябва да предоставят правило, че буквално във всеки един момент в пилотската кабина трябва да има двама членове на екипажа, което е отговор на самолетната катастрофа на германската компания Germanwings.