Топ авиоексперт: Командирът на еъбъса е бил извън кабината!

вход през zajenata.bg
За Жената
Инциденти
Топ авиоексперт: Командирът на еъбъса е бил извън кабината!
3972
Източник: 24chasa.bg
Снимков материал: pixabay.com
Топ авиоексперт: Командирът на еъбъса е бил извън кабината!

Основният ангажимент на екипажа при поява на аварийна ситуация е най-напред да съобщи на земята. А при катастрофата с А320 екипажът или не е бил в кабината , или няма обяснение засега защо не го е сторил, обяснява пред "Телеграф" бившият главен авиоинспектор Ангел Борисов.

 

Те са се снижавали 12 минути изцяло контролирано.

Екипажът е виждал какво прави и е бил длъжен да уведоми земята. Но не е продумал и дума нито на водещите диспечери от френското РВД, нито на своите хора в Германия. Постоянно е в контакт. Съществува един бутон на таблото. Натиска го и говори. Пуска го и слуша. Екипажът е в постоянен режим на прослушване и разговор с диспечера, обяснява Борисов.

Той отбелязва, че и този пореден печален инцидент е започнал, когато самолетът е достигнал зададеното нормално ниво. В случая това е било 380 или около 12 000 метра надморска височина. Тогава автопилотът управлява, а екипажът се размърдва. Единият отива да провери пътниците и стюардесите, или става до тоалетна. "Това е моментът, в който вратата на пилотската кабина се отваря и евентуално може да се вмъкне терорист", смята експертът.

Ето какво обяснява Ангел Борисов в реплика на въпрос, дали пилотите са могли да реагират, ако в кабината се вмъкне терорист. "Във всички самолети има средства за известяване при опасност. На някои е педал, на други е специален бутон. Той е поставен близо до останалите бутони, които се използват за превключване на честоти или с друга цел. Така че дори да има терорист в кабината той няма как да заподозре, че се подава сигнал към земята, тъй като пилотът така или иначе борави с бутоните.

 

Дори в ръцете да го гледа няма как да види, че пилотът е натиснал за миг някакъв необозначен съвсем обикновен бутон, който обаче е излъчил на земята сигнал "нападение" и "външно лице в кабината". В случая обаче не е имало нито звук, нито стон, нито сигнал. Дори да приемем, че командирът е бил зает да се отбранява или да се обяснява с терористите, вторият пилот ще подаде сигнала."

Така авиоекспертът прави извод, че отвличане е малко вероятно, а какво е ставало в пилотската кабина ще се разбере едва след разчитането на записите в черните кутии.

Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft