"Имайки предвид броя на жертвите, предполагам са били без предпазен колан. Ако автомобилът не е произведен с колан, не е задължително да има такъв.
След няколко часа ще се разберат повече подробности около ситуацията." Това каза бившият председател на Комисията по транспорт Настимир Ананиев пред bTV.
По думите му това е възможно тъй като автобусът е бил на повече от 10 години и е произведен по стари изисквания, според които не е задължителен коланът за пътниците.
Според Ананиев не е ясен и въпросът дали пътниците са имали застраховка, защото не е ясно дали са им издадени билети за пътуването. Три са факторите, които могат да станат причина за катастрофа - състоянието на автобуса, на пътя и на водача както и форсмажорни обстоятелства, обясни още Ананиев. По повод състоянието на пътя той припомни становището на Института за пътна безопасност.
Неправителствената организация е предупредила за дефекти по рехабилитирания през 2016 г. път през Искърското дефиле. Институтът е получил информация от Агенция „Пътна инфраструктура", според която комисии са огледали пътя и са установили и описали гаранционни дефекти.
"Пътят е ремонтиран в края на 2016 година за 23 милиона лева. Има гаранционни дефекти, това се разбира от АПИ, които са сигнализирали на фирмата изпълнител. Това е доста притеснително. Има стена, която може би предпазва пропадането на камъни по пътищата, но ако има силна струя вода, може да стане река", допълни той. "Време е самата държава, по-скоро изпълнителната власт, да изпълнява функциите на законите си.
Призовавам Борисов да покани НПО в сектора, да седне изпълнителната власт, да говори и да направи нещо по въпроса. Ситуацията не е лека и аз знам за много случаи, в които собственикът на транспортната фирма шофира автомобила", сподели още Ананиев.