Комисията за защита на потребителите (КЗП) е забранила на търговска верига да заблуждава клиентите си при промоции. Според ведомството компанията, чието име не се съобщава, подвеждала купувачите с процента на намаление на цените на стоките, предлагани при различни промоции.
Например непосредствено преди да обяви голямо намаление, търговската верига леко повишавала цената на продуктите.
Друг трик, който прилагала компанията, е да изчислява процента на намалението не върху последната цена, а на база друга, по-висока стойност, по която стоката е била предлагана в миналото. Например проверка на КЗП показала, че непосредствено преди промоцията определен продукт се е продавал за 7,99 лв. След това веригата обявила отстъпка от 36%, но цената била 6,99 лв., което е много по-малко намаление. Когато служителите на ведомството проверили случая, се оказало, че намалението е било изчислено при цена от 10,99 лв. Продуктът обаче се е продавал на такава стойност преди доста време.
От КЗП предупреждават потребителите да бъдат внимателни, когато пазаруват на промоция.