Снимков материал: pixabay.com
Учените откриха таблетка срещу метастази!

Таблетка, която предотвратява разпространението на рака , би могла да бъде разработена, след като учените са открили как да "събудят" имунната система, която би убила клетките на тумора

Метастазите и разпространението на рака от един орган към друг са основната причина за   рак от.

Изследователите идентифицирали молекула, наречена Цбл-б, който блокира разпространението на рака, което довело изследователите една стъпка по-близо до "Светия Граал" в лечението срещу рак .

Ако бъдещите изследвания бъдат успешни, това откритие би могло да превърне рака от смъртна болест до такава, която може да се контролира.

Вчера, професор Каетано Рейс Соуса, от британския Център за изследване на рака, каза, че трябва да бъдат внимателни в оценките си  преди обявяването на резултата за "революционно откритие".

-Имунната система има възможност да убива туморите, но може да се контролира с молекулярни спирачки, казва той.

Авторите на изследването са успели да "дръпнат крака от спирачката", давайки зелена светлина на имунната система да убива клетките на тумора. Въпросът е дали това някога ще може да заработи при определени пациенти.
В експериментите, извършени върху мишки, изтриването или умишленото активиране на молекулите, които стимулират антитуморното действие, драстично намаляванет на разпространението на рака на гърдата и смъртоносният рак на кожата меланом.

Професор Йозеф Пенинг от Австрийската академия на науката във Виена, каза, че "метастазите са основна причина, поради която болните от рак умират."

-Нашите резултати будят надежда, че би било възможно да се развие ЦБЛ-б или ТАМ инхибитори, които действат като спирачка на имунната система, която дава "пълномощно на собствената си система да убива метастазите", обяснява Пенинг.

Това наистина би бил "Светия Граал" за лечението срещу рак, но е необходимо още доста изследвания и най-вече от възможните странични ефекти, добавя той.

Редактор: Ясен Чаушев