Потребителите у нас се жалват най-много от дефектни телефони , битови уреди и фалшиви намаления. Това показват данните за май на Комисията за защита на потребителите (КЗП).
За месец във ведомството са постъпили 1300 жалби плюс планови проверки.
В 70% от случаите оплакванията имат основание и комисията се произнася в полза на потребителите. Сред другите групи продукти, с които хората най-често имат проблеми, са обувките, сочи стастиката на КЗП.
Най-много оплаквания са постъпили в София - 240. В града са съставени и най-много наказателни актове - 57. Наред с оплакванията от комуникационна техника и битови уреди столичани се жалват също така от туристически услуги и мебели.
Най-честите нарушения при туристическите услуги са заблуждаващи надписи за вида, наименованието и дори категорията на предлаганите хотели. Нарушение е също така, ако цените са в чужда валута без равностойност в български левове.
Във Варна постъпилите жалби за рекламации са около 100 и засягат мобилни телефони, електрически уреди, компютри и части за тях и др. В Бургас от постъпилите 70 жалби повече от 50% са за мобилни телефони, компютри и телевизори, а след тях се нареждат рекламациите на домакински електроуреди.
Най-малко са оплакванията в регионалната дирекция на КЗП в Монтана, където потребителите са сигнализирали преди всичко за проблеми с мобилните телефони, битови уреди и услуги.
Комисията за защита на потребителите също така е длъжна да следи за безопасността на стоките, които се предлагат по магазините. За месец ведомството е успяло да направи 247 проверки преди всичко във Варна, Русе и Пловдив. В резултат са забранени 10 продукта, които са се оказали опасни за децата.
В Русе пък търговец е злоупотребил с дължината на домакинското фолио, като е лъжел потребителите за нея.
Най-много инспекции в туристически обекти са извършени в областите Бургас, Русе и Варна - близо 40% от общо 277 за цялата страна.