Шофьорите, които извършат пътно нарушение докато возят дете, ще остават без книжка. Това предлага Комисията по безопасност по пътищата към МВР в свой доклад, който предстои да бъде разгледан днес.
Документът предвижда отнените в такива случаи книжки да се връщат едва след изпит.
Строгите санкции се налагат заради стряскащата статистика - 205 деца са убити като пътници и пешеходци, а 7500 са тежко ранени с трайни последици за здравето от 2011 г. насам.
Сред новите идеи на МВР е и младите шофьори да минават на двудневен курс за управление при екстремни условия до 9 месеца, след като вземат книжка, както е в Австрия, пише "24 часа". Ако не се явят, свидетелството им ще се отнема.
600 са убитите и над 10 хил. са ранените във възрастовата група 18-24 г. от 2011 до края на 2017 г. според доклада на комисията.
Друг акцент е поставен на загиналите пътници. 85% от убитите 1300 души от 2011 г. до днес са загинали в леки коли и са били без колани. Предлага се повишаване на отговорността на шофьорите, които нарушават правилата на движение при превоз на пътници, включително и за това, че са без колани.
“Може да се приема като вътрешноавтомобилно насилие, подобно на домашното насилие, защото резултатите не са по-леки”, пише в доклада. Експертите предлагат и нещо като публичен линч за виновните шофьори, причинили нараняване на пътници - системно и подробно да се огласяват подобни случаи.
700 са убитите и 10 000 са ранените по пътищата през последните 7 г. и половина при пътуване по служба или при организиран превоз на работници. Затова се предлага министерства и агенции да изискват от работодателите внедрена система за управление на безопасността на движението при превоз на пътници и товари.
5 министерства ще бъдат ангажирани с програма за стимули за обновяване на автомобилния парк. Новите коли са по-безопасни, а средната възраст на автопарка у нас е 16 г.
Според Националната стратегия от 2010 г. жертвите при катастрофи трябва да намалеят двойно до 2020 г., като заложеното за 2017 г. е 504, а реално са със 178 повече. Прогнозният темп за намаляване на ранените по план е 6878, но цифрата е 8680.
От началото на 2018 г. до 30 май убитите при катастрофи са 185 души, а ранените са 2830, показва статистиката на МВР. Тези цифри са приблизително същите като за същия период през 2017 г.
Сред новите идеи на МВР е и младите шофьори да минават на двудневен курс за управление при екстремни условия до 9 месеца, след като вземат книжка, както е в Австрия, пише "24 часа". Ако не се явят, свидетелството им ще се отнема.
600 са убитите и над 10 хил. са ранените във възрастовата група 18-24 г. от 2011 до края на 2017 г. според доклада на комисията.
Друг акцент е поставен на загиналите пътници. 85% от убитите 1300 души от 2011 г. до днес са загинали в леки коли и са били без колани. Предлага се повишаване на отговорността на шофьорите, които нарушават правилата на движение при превоз на пътници, включително и за това, че са без колани.
“Може да се приема като вътрешноавтомобилно насилие, подобно на домашното насилие, защото резултатите не са по-леки”, пише в доклада. Експертите предлагат и нещо като публичен линч за виновните шофьори, причинили нараняване на пътници - системно и подробно да се огласяват подобни случаи.
700 са убитите и 10 000 са ранените по пътищата през последните 7 г. и половина при пътуване по служба или при организиран превоз на работници. Затова се предлага министерства и агенции да изискват от работодателите внедрена система за управление на безопасността на движението при превоз на пътници и товари.
5 министерства ще бъдат ангажирани с програма за стимули за обновяване на автомобилния парк. Новите коли са по-безопасни, а средната възраст на автопарка у нас е 16 г.
Според Националната стратегия от 2010 г. жертвите при катастрофи трябва да намалеят двойно до 2020 г., като заложеното за 2017 г. е 504, а реално са със 178 повече. Прогнозният темп за намаляване на ранените по план е 6878, но цифрата е 8680.
От началото на 2018 г. до 30 май убитите при катастрофи са 185 души, а ранените са 2830, показва статистиката на МВР. Тези цифри са приблизително същите като за същия период през 2017 г.
Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Новини
Мода
Мода
Звезди
Звезди
Начин на живот
Начин на живот
Диети
Диети
Красота
Красота
още
Любов
Любов
Здраве
Здраве
Родители
Родители
Коментари