Какво не трябва да си поръчваме в ресторантите? Ето съветите на клиентите:
Салатата айсберг е една от най-големите измами в индустрията. Тя е почти 98% вода, освен това в гънките й обикновено се крият бактерии и микроби.
Може би си мислите, че най-продаваните артикули имат висок оборот. Но за да се справят с търсенето, ресторантите ги приготвят авансово в големи количества, което дава време в тези храни да се развият бактерии от хранителен произход.
Един от най-опасните елементи в ресторантите е водата. Настоявайте за бутилирана, а не за вода, която ще ви донесат в чаша или гарафа. И нека, по възможност, бутилката да е стъклена, тъй като при неправилно съхранение от пластмасовите проникват вредни вещества във водата.
Това са например ядки или соленки, които се сервират съвместно с напитките. И тъй като са безплатни, най-често няма нова порция за всеки нов клиент. Това е като да ядете от ръката на непознат. В края на работното време те са връщани обратно в съд, откъдето се изсипват по чиниите отново на следващия ден.
Парчетата месо с кости са по-трудни за готвене и обичайно са хрупкави отвън и сурови отвътре. За разлика от недопеченото говеждо, полусуровото свинско и пилешко месо са извънредно опасни и могат да причинят заболявания от хранителен произход. Имайте предвид и факта порцията с кокали съдържа по-малко месо.
За да избегнат изчерпване на продуктите, ресторантите често поръчват повече храна, отколкото им е нужна. В края на деня останалото от предния ден се превръща в утрешна промоция, прикрита със сос. Сосовете прикриват истинския вкус на продуктите, предупреждават готвачите. Бъдете предпазливи с месо, който е задушено и приготвено в тестени изделия, яхния или супа.
Първо, често се прави от нискокачествено месо, но ресторантите смятат, че ако го удавят в доста сос и подправки, няма да забележите. За да привлекат клиентите, доста ресторанти ползват думи като "домашен", "домашно приготвена", че даже вмъкват и майката в рекламата. Не обиждаме майка ви, просто ви съветваме да поръчвате пържола.
С изключение, ако ресторантът не е известен със своите морски дарове, няма гаранция, че ще получите това, което е в менюто. В кухнята могат да сменяте рибата ви с по-евтина, а това е често прилаган трик и от дистрибуторите.
Когато ресторантът работи с продукти в малки количества, като да речем масло от трюфели, гъши дроб и други, доста клиенти вярват, че получават гурме вкус на сравнително ниска цена. Повечето масла от трюфел обаче са създадени чрез смесване на зехтин с химически аромати. Маслото от този вид гъби е една от осемте най-надценени съставки – то е скъпо, но е направено от евтини продукти.
Освен ако не е с екзотичен вкус, не е добра идея да поръчвате сладолед в ресторанта. Можете да го купите и от магазина за по-малко пари.
Бъдете смели. Не си поръчвайте пилешко, което най-вероятно често приготвяте вкъщи. Пица извън пицарията Пицата е златна мина за ресторантите: евтини съставки и големи надценки. Така че поръчването на пица в ресторант, който не е пицария, е загуба на пари и домати. Навярно ще получите замразена пица, продадена с 300% надценка.
Пицата е златна мина за ресторантите: евтини съставки и големи надценки. Така че поръчването на пица в ресторант, който не е пицария, е загуба на пари и домати. Вероятно ще получите замразена пица, продадена с 300% надценка.