Скандалът с конско месо в цяла Европа до голяма степен охлади апетита ни за месо и месни продукти. Според някои хора подобни разкрития могат да бъдат основателна причина човек да стане вегетарианец. Единствените, които спечелиха от този скандал са производителите на вегетариански продукти и продукти, които имитират месо или т.нар. соеви продукти .
Продуктите, които имитират месо стават все повече през изминалите години. Вече има богат избор между „почти агнешко“ печено, „рибни филета от соя и вегетарианска пуйка. Според оценки на големите производители на полуготови храни, със 17 % е нараснало търсенето на изцяло вегетариански продукти. При някои продукти – като вегетариански бугер – търсенето се е повишило с 50%.
Основната съставка на тези полуфабрикати е соя . Тя се отглежда по цял свят. Основните производители на соя в световен мащаб са САЩ и Бразилия. За първи път е използвана през 1959 г. До осемдесетте години на миналия век соята е била просто отпадъчен продукт на при производството на соево масло. Но след това на американските компании, производители на соево масло и хрумва да го рекламират като здравословен заместител на месото , като по този начин увеличат печалбите си.